W ciągu minionego roku liczba wypowiedzi o sztucznej inteligencji (AI) w polskim internecie wzrosła o 30 proc. – wynika z najnowszych analiz firmy SentiOne, specjalizującej się w monitoringu sieci oraz mediów społecznościowych i wykorzystywaniu zaawansowanych algorytmów AI.
Co ciekawe, dane, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wskazują, iż jesteśmy pozytywnie nastawieni do tej rewolucyjnej technologii. Liczba komentarzy dotyczących botów o negatywnym wydźwięku spadła o 27 proc. Zatem nie tylko rośnie nasze zainteresowanie tematyką AI, ale zmienia się też nastawienie do inteligentnych algorytmów.
Obawy i entuzjazm
O sztucznej inteligencji, tak jak na większość tematów, Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, a kolejne miejsce zajmuje Twitter. Autorami blisko 80 proc. wszystkich wypowiedzi w tym temacie są mężczyźni. Boom zaczął się w czerwcu ub.r., gdy odnotowano największy wzrost liczby wypowiedzi na temat AI. Swoistym zapalnikiem okazała się informacja o tym, jakoby zbudowany przez Google bot LaMDA zyskał samoświadomość. Wiadomość ta wygenerowała w polskiej sieci aż 12 tys. komentarzy. Teraz dominuje temat ChatGPT, konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, wypuszczonej na rynek pod koniec listopada 2022 r. Szczyt zainteresowania tym narzędziem przypadł jednak na luty br., gdy liczba wzmianek o bocie osiągnęła rekordowe 18 tys.
Czytaj więcej
Start-up z Nowego Sącza stworzył rozwiązanie pozwalające wypełnić roczne zeznanie – wykorzystuje do tego celu algorytmy ChatGPT i kowersacyjnej AI. Pomaga już też Niemcom i Holendrom.