Efekt ChatGPT? Polacy zmieniają zdanie o sztucznej inteligencji

Konwersacyjna AI wyrasta na ulubiony temat rodzimych internautów. Tylko w lutym nad Wisłą o bocie ChatGPT wspomniano online aż 18 tys. razy.

Publikacja: 22.03.2023 03:00

Efekt ChatGPT? Polacy zmieniają zdanie o sztucznej inteligencji

Foto: Adobe Stock

W ciągu minionego roku liczba wypowiedzi o sztucznej inteligencji (AI) w polskim internecie wzrosła o 30 proc. – wynika z najnowszych analiz firmy SentiOne, specjalizującej się w monitoringu sieci oraz mediów społecznościowych i wykorzystywaniu zaawansowanych algorytmów AI.

Co ciekawe, dane, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wskazują, iż jesteśmy pozytywnie nastawieni do tej rewolucyjnej technologii. Liczba komentarzy dotyczących botów o negatywnym wydźwięku spadła o 27 proc. Zatem nie tylko rośnie nasze zainteresowanie tematyką AI, ale zmienia się też nastawienie do inteligentnych algorytmów.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową