Efekt ChatGPT? Polacy zmieniają zdanie o sztucznej inteligencji

Konwersacyjna AI wyrasta na ulubiony temat rodzimych internautów. Tylko w lutym nad Wisłą o bocie ChatGPT wspomniano online aż 18 tys. razy.

Publikacja: 22.03.2023 03:00

Efekt ChatGPT? Polacy zmieniają zdanie o sztucznej inteligencji

Foto: Adobe Stock

W ciągu minionego roku liczba wypowiedzi o sztucznej inteligencji (AI) w polskim internecie wzrosła o 30 proc. – wynika z najnowszych analiz firmy SentiOne, specjalizującej się w monitoringu sieci oraz mediów społecznościowych i wykorzystywaniu zaawansowanych algorytmów AI.

Co ciekawe, dane, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wskazują, iż jesteśmy pozytywnie nastawieni do tej rewolucyjnej technologii. Liczba komentarzy dotyczących botów o negatywnym wydźwięku spadła o 27 proc. Zatem nie tylko rośnie nasze zainteresowanie tematyką AI, ale zmienia się też nastawienie do inteligentnych algorytmów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE