Aktualizacja: 26.01.2025 10:35 Publikacja: 07.03.2023 03:00
Foto: materiały prasowe
Zagrożone w Europie są inwestycje w budowę i rozbudowę fabryk baterii do elektrycznych samochodów. Mimo że Unia Europejska ma stać się pierwszym obszarem z zakazem sprzedaży aut spalinowych, ponad dwie trzecie potencjalnych zdolności wytwórczych baterii litowo-jonowych szacowanych na 1,2 TWh (odpowiada to 18 mln samochodów elektrycznych) może zostać ograniczonych, opóźnionych, a nawet straconych – ostrzega brukselska organizacja Transport & Environment.
Przyczyną byłaby utrata konkurencyjności europejskich lokalizacji na rzecz USA, które poprzez nową ustawę dotyczącą redukcji inflacji (Inflation Reduction Act) oferują inwestorom bardzo duże ulgi podatkowe. – Jeśli Europa nie będzie konkurencyjnym rynkiem dla elektromobilności, to inwestorzy zrezygnują z projektów na naszym kontynencie i zainwestują gdzieś indziej. Wtedy Europa będzie tylko importować gotowe baterie, lub nawet całe samochody – mówi Rafał Bajczuk, starszy analityk ds. polityki Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.
Rolls-Royce otrzymał od brytyjskiego rządu zamówienie za 9 mld funtów na zaprojektowanie, wyprodukowanie, dostawę i serwisowanie reaktorów jądrowych dla floty okrętów podwodnych o napędzie jądrowym.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
O ponad dwie trzecie, do 13,5 proc. zwiększył się w zeszłym roku w Unii odsetek przedsiębiorstw, które wykorzystują w biznesie narzędzia sztucznej inteligencji. Nasz kraj jest tu drugi od końca.
Cyberprzestępcy twierdzą, że zdobyli dostęp do systemów, kodów gier i danych osobowych pracowników Big Cheese Studio. Żądają 100 tys. zł okupu w kryptowalutach. Zarząd uspokaja: kody nie wyciekły, są zabezpieczone offline.
Do 100 milionów złotych ma kosztować nowa hala wystawowa Targów Kielce. Za budowę i projekt będzie odpowiadała firma Strabag.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Nigdy wcześniej światowe badanie zaufania nie pokazało tak powszechnego poczucia krzywdy i braku wiary w dobre intencje polityków i biznesu, jak w tym roku. W dodatku rośnie akceptacja dla radykalnych form protestu.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Po wskrzeszeniu Renaulta 5, który zdobył tytuł samochodu roku przyszła pora na ożywienie kolejnego retro modelu z gamy francuskiej marki. Renault 4 w przeszłości był niezbyt urodziwym, ale oryginalnym, tanim i praktycznym autem dla mas. A jak wygląda jego dzisiejsza wersja?
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział wzmocnienie amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego poprzez odejście od polityki Joe Bidena wspierającej rynek samochodów elektrycznych i dekarbonizację transportu. Jednocześnie, jednym z najbliższych współpracowników Donalda Trumpa podczas kampanii prezydenckiej był Elon Musk, szef Tesli – przypominają eksperci etto.info.
W ustawie o akcyzie pojawi się nowa ulga dla samochodów przeznaczonych do testów. Nie będzie integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi.
Zmiany w cennikach dilerów już się zaczęły, choć na razie są ostrożne. Nowe limity emisji spowodują, że najbardziej podrożeją SUV-y i samochody z dieslem.
Władze UE rozważają wprowadzenie systemu dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, który zwiększyłby na nie popyt i wsparły europejskie koncerny motoryzacyjne wobec chińskiej konkurencji.
Grudzień zamknął się dawno niewidzianymi w Europie spadkami rejestracji samochodów ciężarowych. Prognozy dla branży transportowej i gospodarki ponure.
Trump zerwał z „zieloną” polityką i postawił na konkurencyjność amerykańskiej gospodarki, co zmusiło unijnych polityków do przeglądu strategii. Czy zrobią pół kroku wstecz ideologicznej krucjacie?
Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas