Firmy nie będą oszczędzać na promocji

Mimo spowolnienia gospodarczego i wzrostu kosztów firm nie planują one ograniczeń w wydatkach marketingowych. Tak przynajmniej wynika z prognoz agencji oraz organizacji działających w branży komunikacji marketingowej. Potwierdzają to głosy płynące ze strony zleceniodawców.

Publikacja: 07.02.2023 03:00

Firmy nie będą oszczędzać na promocji

Foto: Adobe Stock

Spośród wszystkich obszarów komunikacji marketingowej reklama jest tym, który stosunkowo najłatwiej ująć w liczbach. Według raportu grupy mediowej GroupM w ubiegłym roku wartość tego rynku w Polsce wyniosła 12,6 mld zł i była o 3,4 proc. wyższa w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku, według bardzo ostrożnych szacunków Publicis Group, rynek ten wzrośnie o 2,4 proc. Reprezentanci branży podkreślają, że już tylko na podstawie tych liczb można wskazać, że reklamę co najwyżej czeka spowolnienie, ale nie załamanie i recesja. Należy też wziąć pod uwagę, że to tylko jedno z narzędzi stosowanych w marketingu. – Wskaźnik wydatków na media nie jest moim zdaniem idealnym i jedynym narzędziem do diagnozowania koniunktury w branży usług marketingowych. Nie uwzględnia bowiem np. inwestycji w nowe kanały dystrybucji, takie jak DTC (direct to consumer, czyli sprzedaż bezpośrednia wykorzystująca e-commerce – red.) czy platformy marketplace, transformacje technologiczne wspierające customer experience czy rozwiązania data intelligence – mówi Dariusz Andrian, CEO agencji VMLY&R Poland, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE