Maersk i Shell chcą pozbyć się aktywów w Rosji

Duński armator transportu kontenerowego rozmawia z potencjalnymi nabywcami jego udziału w operatorze portów w Rosji. Brytyjski koncern naftowy chce zbyć z kolei sieć stacji paliw i zakład olejów w Rosji. Powodem w obu wypadkach jest agresja na Ukrainę

Publikacja: 08.05.2022 14:31

Maersk i Shell chcą pozbyć się aktywów w Rosji

Maersk

Foto: Maersk

Duński Maersk wystawił na sprzedaż udział 30,75 proc. w Global Ports Investments, która odpowiada za funkcjonowanie sześciu terminali kontenerowych w Rosji i dwóch w Finlandii. Duńczycy kupili ten udział w 2012 r. Pozostałymi udziałowcami są państwowy Rosatom i biznesmen Siergiej Sziskariew — podał Reuter.

Duńczycy postanowili pozbyć się swego udziału, aby wyjść całkowicie z Rosji po jej agresji na Ukrainę. Prowadzą już rozmowy z kilkoma potencjalnymi kandydatami do kupna. — Nie wrócimy do Rosji do czasu, aż uznamy, że Rosja znów odgrywa dobrą i konstruktywną rolę na świecie — powiedział na briefingu prezes Maerska, Soren Skou.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE