Epidemia koronawirusa przyspieszyła wprowadzanie innowacji w polskich firmach. Wielu z nas zaczęło załatwiać więcej spraw online i nierzadko po raz pierwszy sięgnęło po nowoczesne technologie. Jak pokazują badania ING, 73 proc. Polaków uznało stosowanie innowacyjnych rozwiązań za bardzo ważne dla przedsiębiorców, a 69 proc. stwierdziło, że nowa rzeczywistość zachęciła prowadzących biznes do rozpoczęcia działalności w sieci. Jak pokazują analizy SER Group, 56 proc. firm w czasie lockdownu przeprowadzało projekty usprawniające pracę zdalną, a ponad połowa z nich zdigitalizowała sposób zarządzania dokumentami. W tym kontekście można mówić o dynamicznej cyfrowej ewolucji przedsiębiorstw. – Decydenci w MŚP coraz częściej widzą wyraźną potrzebę cyfrowej transformacji swoich organizacji. Około 34 proc. z nich deklaruje wysoki poziom zaawansowania w procesach cyfryzacji biznesu – podkreśla Marcin Gwóźdź, prezes firmy Polcom.