Globalny rynek gier systematycznie rośnie. Do 2023 r. jego wartość przekroczy 200 mld dol. – szacuje portal branżowy Newzoo. Prognozowany skumulowany roczny wskaźnik wzrostu sięga 8 proc. Największa część rynku przypada na dwa kraje: Chiny i Stany Zjednoczone. Zdecydowana większość gier z Polski jest sprzedawana za granicą.
Pod lupą inwestorów
Mimo okresu wakacyjnego na rynek systematycznie trafiają nowe produkcje. 11 sierpnia po południu odbyła się premiera flagowej gry z grupy PlayWaya: „Car Mechanic Simulator 2021".
– Ta gra może okazać się najważniejszą premierą w tym roku, ale finalnie można będzie to stwierdzić, czytając raport, który ukaże się trzy dni po rozpoczęciu sprzedaży na PC i konsole – podkreśla Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya. Gry z serii „CMS" należą do najlepiej sprzedających się tytułów PlayWaya. Na jakie inne gry stawia prezes grupy w tym roku?
– Nie ma gwarancji ukazania się każdej z wymienionych gier w 2021 r., ale chciałbym, aby ukazały się: „Bum Simulator", „Succubus", „Prison Simulator" i ważny dodatek „House Flipper – Luxury DLC" – wymienia szef PlayWaya. Spółka jest notowana na giełdzie. Jej kapitalizacja sięga 3 mld zł. Środową sesję kurs akcji rozpoczął od spadku, ale po południu zaczął rosnąć.