Od dziś podróżujemy pierwszą klasą do Dubaju

Przed godz. 10 rano na lotnisku im. Chopina w Warszawie wylądował pierwszy rejsowy samolot linii lotniczych Emirates. Stolica Polski jest już 129. kierunkiem w globalnej siatce przewoźnika

Publikacja: 06.02.2013 13:42

Airbus należący do Emirates na Okęciu

Airbus należący do Emirates na Okęciu

Foto: rp.pl, Michał Cessanis ces Michał Cessanis

Do obsługi trasy przeznaczono szerokokadłubowe samoloty typu Airbus A330-200. Emirates to pierwsza linia lotnicza oferująca polskim pasażerom możliwość podróży Klasą Pierwszą. Nowe połączenie ma wzmocnić współpracę ekonomiczną pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Wymiana handlowa pomiędzy tymi dwoma krajami osiąga rocznie wartość nawet ponad 840 mln złotych (1 mld dirhamów).

- Dzięki naszemu połączeniu turyści, biznesmeni oraz handlowcy z krajów Afryki Wschodniej, Azji i Bliskiego Wschodu uzyskają łatwy i bezpośredni dostęp do polskiego rynku. Jednocześnie Polacy łatwiej będą mogli prowadzić interesy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mówi w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori, wiceprezes linii Emirates.

Przygotowania do uruchomienia lotów między Warszawą, a Dubajem trwały od ubiegłego roku. – Otwarcie połączeń przez takiego przewoźnika, jakim są linie Emirates, to dla nas wielkie wydarzenie. Zwiększa znaczenie naszego portu jako regionalnego hubu przesiadkowego – uważa Michał Marzec, dyrektor lotniska Chopina w Warszawie.

Jakie jest obłożenie samolotów na najbliższe tygodnie? – Zainteresowanie lotami na trasie Warszawa – Dubaj jest bardzo duże. Dziś, jutro i pojutrze mamy stuprocentowe obłożenie samolotu lecącego z Warszawy. Dzisiaj przyleciało z nami do Polski 160 pasażerów – dodaje w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori. – Mamy nadzieję, że w kolejnych tygodniach będzie podobnie.

W ramach dalszej ekspansji, Emirates ogłosiły w ubiegłym tygodniu uruchomienie od 3 czerwca 2013r. połączenia z lotniskiem Haneda w Tokio. W tym roku uruchomią kolejną nową trasę – loty do Algieru, stolicy Algierii ruszą 1 marca 2013 r.

Emirates to już drugi przewoźnik z Bliskiego Wschodu, po linii Qatar Airways, który otworzył połączenie z Warszawą. Qatar Airways na początku grudnia rozpoczęły loty do Dohy.

W ostatnim tygodniu mogliśmy obserwować prawdziwą wojnę o pasażera między tymi dwoma przewoźnikami. W promocji można było kupić bilety na dalekie podróże, których ceny zaczynały się od 1400 zł.

- Mamy jednak nadzieję, że Polacy nie będą traktowali Dubaju jedynie jako portu przesiadkowego, tylko będą chcieli go poznać. U nas dzień można zacząć od odpoczynku na plaży, potem zrobić zakupy w jednym z olbrzymich centrów handlowych, a po południu pojeździć na nartach. Ale powodów by odwiedzić Dubaj jest znacznie więcej – zachęca Thierry Antinori.

Rejsy pomiędzy Dubajem i Warszawą realizowane są według rozkładu:

EK 179 Dubaj 7:30 - Warszawa 10:45

EK 180 Warszawa 13:50 - Dubaj 22:15

Połączenie obsługiwane jest przez samoloty Airbus A330-200 z 237 miejscami na pokładzie, w konfiguracji trzyklasowej.

Polscy pasażerowie będą mogli czerpać korzyści z nawiązanego niedawno przez Emirates partnerstwa w ramach programu lojalnościowego Skywards i wymieniać mile Skywards na loty liniami easyJet do Europy i Afryki Północnej.

Do obsługi trasy przeznaczono szerokokadłubowe samoloty typu Airbus A330-200. Emirates to pierwsza linia lotnicza oferująca polskim pasażerom możliwość podróży Klasą Pierwszą. Nowe połączenie ma wzmocnić współpracę ekonomiczną pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Wymiana handlowa pomiędzy tymi dwoma krajami osiąga rocznie wartość nawet ponad 840 mln złotych (1 mld dirhamów).

- Dzięki naszemu połączeniu turyści, biznesmeni oraz handlowcy z krajów Afryki Wschodniej, Azji i Bliskiego Wschodu uzyskają łatwy i bezpośredni dostęp do polskiego rynku. Jednocześnie Polacy łatwiej będą mogli prowadzić interesy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mówi w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori, wiceprezes linii Emirates.

Biznes
Dymisja w rządzie w związku z LOT-em. Odchodzi wiceminister aktywów z Polski 2050
Biznes
Polska ma zgodę na kupno 96 śmigłowców Apache. Dostaniemy też kredyt
Biznes
MON kupuje nowoczesne pociski dla polskich samolotów
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Black Friday - wyzwanie dla sprzedawców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jak firmy z GPW radzą sobie w Chinach?
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny