Wielu sportowców po zakończeniu zawodowego uprawiania sportu ma problemy z odnalezieniem się w rzeczywistości. Mateusz Kusznierewicz, wielokrotny medalista mistrzostw świata i igrzysk olimpijskich w żeglarstwie, w biznesie działa od dawna. Prowadzi szkolenia, akademię żeglarską, ale teraz jego nowym priorytetem jest Zoom.Me, czyli interaktywna ramka na zdjęcia, do której można je wysyłać choćby od razu po zrobieniu smartfonem.
Interaktywna ramka
– Dla tych, którzy mają w domu lub w pracy dostęp do internetu, proponujemy Zoom.Me w wersji Wifi, ale jeśli ktoś dostępu nie ma, to najlepszym rozwiązaniem jest wersja 3G – mówi „Rz" Mateusz Kusznierewicz. Na pomysł wpadł latem 2013 r., przy realizacji pomogli mu choćby twórcy znanej kostki Dice+.
– Dzięki nawiązanej współpracy z operatorem T-Mobile nasz produkt posiada funkcję routera umożliwiającą korzystanie z sieci również przez inne urządzenia. Wręczając komuś urządzenie w prezencie, można abonament za kartę SIM umieszczoną wewnątrz dołączyć do swojego rachunku, aby nie obciążać tym drugiej strony – dodaje.
Początkowe inwestycje w kapitał założycielski, stworzenie prototypu itp. pochłonęły kilkaset tysięcy złotych, które wyłożyła grupa inwestorów skupiona wokół pomysłodawcy, m.in. twórca Dice+. Później w projekt zaangażowała się spółka Goclever, znany producent tabletów smartfonów, która wzięła na siebie ciężar finansowy przedsięwzięcia (i ma w nim większościowy pakiet udziałów).
– Nie zastanawialiśmy się długo. Po analizie okazało się, iż podobnego produktu na rynku nie ma – mówi Roman Panek, wiceprezes Goclever. W projekt zainwestowaliśmy ok. 2 mln dol. i sporo sobie po nim obiecujemy. W tym roku pojawi się poza Polską jeszcze w trzech krajach europejskich, a w przyszłym ruszymy z dystrybucją globalną – dodaje.