Millennium oddaje pieniądze tylko zdeterminowanym klientom

Bank Millennium zaczął uznawać reklamacje klientów dotyczące negatywnego rozpatrzenia wniosków o zwrot nadpłaconego ubezpieczenia pomostowego

Publikacja: 08.04.2010 16:19

Ze strony www.KupFranki.pl formularz wniosku o zwrot nadpłaconego ubezpieczenia pobrało już 13 tys.

Ze strony www.KupFranki.pl formularz wniosku o zwrot nadpłaconego ubezpieczenia pobrało już 13 tys. osób

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Jeśli było ono pobierane zbyt długo, to na podstawie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz umieszczenia zapisu przewidującego taką możliwość do rejestru klauzul zakazanych, bank powinien oddać pożyczkobiorcom nadpłaconą kwotę.

Do niedawna Millennium (portfel kredytów hipotecznych tego banku na koniec ubiegłego roku wynosił blisko 22 mld zł) był w zasadzie jedynym dużym bankiem, który nie zgadzał się na zwrot części składki za okres przed wpisem wyroku sądu w tej sprawie do rejestru klauzul zakazanych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Mamy sygnały, że ostatnio w kilkunastu przypadkach klientów, którzy złożyli nie tylko wnioski o zwrot, ale także reklamacje na ich negatywne rozpatrzenie, bank uznał roszczenie - mówi Rafał Łyczek z portalu [link=http://www.kupfranki.pl]KupFranki.pl[/link].

Przedstawiciele banku nie potwierdzają zmiany stanowiska i wyjaśniają jedynie, że w przypadku umów nieobjętych aktualnym regulaminem (obowiązującym od 18 września 2009 r.), analogicznie jak w przypadku wszelkich innych próśb i wniosków klientów bank podejmuje decyzję na zasadach indywidualnych, przy uwzględnieniu indywidualnych uwarunkowań i dotychczasowej relacji z klientem.

Natomiast w przypadku umów kredytowych zawartych na podstawie aktualnego regulaminu, zwrot proporcjonalnej części opłaty z tytułu ubezpieczenia pomostowego za dni, które upłynęły od dnia dokonania wpisu hipoteki do ostatniego dnia miesiąca, w którym kredytobiorca dostarczy do banku odpis z księgi wieczystej z prawomocnym wpisem odbywa się automatycznie, bez konieczności ubiegania się o zwrot składki przez klienta - dodaje Agnieszka Nachyła dyrektor wydziału hipoteki w Banku Millennium. Skargi na nieuznawanie roszczeń klientów zaczęły wpływać do Komisji Nadzoru Finansowego.

- W 2010 r UKNF otrzymał 5 skarg dotyczących kwestii żądania przez banki podwyższonej marży pomimo wygaśnięcia podstawy jej pobierania - mówi Katarzyna Biela z KNF.

Pozostałe banki zwracają nadpłacone kwoty z tytułu ubezpieczenia pomostowego także za okres przed wpisem klauzuli do rejestru zakazanych.

- Warto jednak, by osoby, które wcześniej złożyły wniosek o zwrot i dostały odpowiedź odmowną złożyły reklamacje, ponieważ w przypadku jej uwzględnienia, to często oznacza odzyskanie od banku nadpłaconych środków w kwocie od kilkuset do kilku tysięcy złotych - dodaje Rafał Łyczek.

Ze strony [link=http://www.KupFranki.pl]www.KupFranki.pl[/link] formularz wniosku o zwrot nadpłaconego ubezpieczenia pobrało już 13 tys. osób, a coraz więcej klientów korzysta z formularza służącego do składania reklamacji.

Jeśli było ono pobierane zbyt długo, to na podstawie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz umieszczenia zapisu przewidującego taką możliwość do rejestru klauzul zakazanych, bank powinien oddać pożyczkobiorcom nadpłaconą kwotę.

Do niedawna Millennium (portfel kredytów hipotecznych tego banku na koniec ubiegłego roku wynosił blisko 22 mld zł) był w zasadzie jedynym dużym bankiem, który nie zgadzał się na zwrot części składki za okres przed wpisem wyroku sądu w tej sprawie do rejestru klauzul zakazanych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski
Banki
Świetne wyniki banków na giełdzie. Szybko odrabiają straty
Banki
Minister aktywów państwowych: Nowy podatek od banków jest nie na miejscu
Banki
Ułatwienie dla spadkobierców. Ministerstwo Finansów planuje ważną zmianę