Michał Szułdrzyński: Apokalipsa na co dzień, ale nie koniec świata

Gdy wszyscy korzystali z pięknej jesieni i przeglądali oferty firm turystycznych z najmodniejszymi kurortami Włoch, Austrii czy Szwajcarii w poszukiwaniu najlepszego miejsca na spędzenie ferii narciarskich, bo powolutku zbliżała się zima, oni się martwili. Wszystkie wskaźniki pokazywały, że jest dobrze i jeszcze długo będzie, ale oni ostrzegali. Gdy wszyscy się cieszyli, oni mieli smutne miny. I wciąż mówili o katastrofie. I straszyli, że żyjemy na kredyt, że wkrótce może nastąpić zagłada, jeśli radykalnie nie zmienimy swojego życia. Dziś widzimy, że mieli rację. I nie mieli zarazem.

Aktualizacja: 29.03.2020 06:54 Publikacja: 27.03.2020 17:00

Michał Szułdrzyński: Apokalipsa na co dzień, ale nie koniec świata

Foto: Fotorzepa, Ada Michalak

Mieli rację, mówiąc, że nie powinniśmy spać spokojnie. Że wcale nie jest tak, iż wszystko zmierza w dobrym kierunku i że żyjemy w najlepszym ze światów. Mieli rację, czując w powietrzu katastrofę, gdy wszyscy inni byli zajęci budowaniem nowej gospodarki, tworzeniem startupów, kreatywnością i innowacjami. Mieli rację, że zamiast szaleć, świetnie się bawić, trwonić czas i marnować czas młodości, snuli apokaliptyczne wizje. Nie mieli racji, przepowiadając, że zaraz spotka nas klimatyczna katastrofa. To znaczy – jeszcze nie mieli racji. Bo być może wkrótce katastrofa klimatyczna nadejdzie.

Pozostało 81% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Polska przetrwała, ale co dalej?
Plus Minus
„Septologia. Tom III–IV”: Modlitwa po norwesku
Plus Minus
„Dunder albo kot z zaświatu”: Przygody czarnego kota
Plus Minus
„Alicja. Bożena. Ja”: Przykra lektura
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Plus Minus
"Żarty się skończyły”: Trauma komediantki
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje