Polski rynek handlowy jest już mocno nasycony. W latach 2014–2018 rozwijał się w tempie średnio 4 proc. rocznie, o połowę wolniej niż w okresie 2009–2013 (8 proc.) – podaje firma doradcza CBRE w raporcie, który „Rzeczpospolita" publikuje pierwsza.
Chanel i Primark
W mijającym roku powstało 21 obiektów – 12 centrów, osiem parków handlowych i jedno centrum wyprzedażowe. 15 obiektów rozbudowano.
I tak np. rynek trójmiejski wzbogacił się o Forum Gdańsk (62 tys. mkw.). Na południu Katowic otwarto centrum Libero. Obiekt o powierzchni 45 mkw. wybudowało Echo Investment. W Tychach wyrosła galeria Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.).
W ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło w Polsce 430 tys. mkw. powierzchni handlowej. Mamy jej już 12 mln mkw. Zestawienie CBRE Top 10 miast o największym nasyceniu taką powierzchnią (miasta powyżej 200 tys. mieszkańców) otwiera Poznań z ponad 1,2 tys. mkw. powierzchni na 1 tys. mieszkańców. Drugi jest Gdańsk z ponad 1,1 tys. mkw. W Lublinie, trzecim w zestawieniu mieście, jest to 1,1 tys. mkw.