Trans Europe Express 2.0. Nocne ekspresy będą konkurencją dla samolotów

Nowe rodzaje połączeń mają pomóc kolei w zdobyciu pasażerów, których liczba stopniała przez pandemię, a także wpisywać się w unijne cele redukowania emisji z transportu.

Aktualizacja: 13.12.2020 21:15 Publikacja: 13.12.2020 21:00

W należących do austriackich kolei ÖBB nocnych pociągach Nightjet w 2022 roku pojawią się nowe wagon

W należących do austriackich kolei ÖBB nocnych pociągach Nightjet w 2022 roku pojawią się nowe wagony sypialne i kuszetki zbudowane przez Siemensa.

Foto: Siemens

Polska kolej chce włączyć się do siatki transeuropejskich połączeń kolejowych. PKP Intercity przymierza się do uruchomienia połączeń na trasie Warszawa–Berlin–Bruksela. Mają być one jednym z elementów koncepcji Trans Europe Express 2.0, zapowiedzianej we wrześniu przez niemieckie ministerstwo transportu (właścicielem marki TEE jest Deutsche Bahn).

Dla polskiego przewoźnika byłaby to szansa na pozyskanie nowych pasażerów. Zwłaszcza tych, którzy często podróżują do unijnych instytucji, lub przedsiębiorców kontaktujących się z zagranicznymi partnerami. Przejazd ekspresem wyjeżdżającym z Polski wieczorem lub w nocy, przyjeżdżającym do docelowego miasta w Zachodniej Europie rano, okazałby się bardziej komfortowy w porównaniu z podróżą samolotem, choć zabierałby więcej czasu. Za to byłby tańszy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Airbus ma wielkie plany na 2025. Ale Donald Trump może przeszkodzić
Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców