Netto łyka Tesco i zmienia prezesa

Zaskoczeniem jest pożegnanie się przez duńską sieć handlową z dotychczasowym prezesem, choć nie znaleziono jeszcze następcy.

Aktualizacja: 10.05.2021 16:05 Publikacja: 10.05.2021 16:00

Netto łyka Tesco i zmienia prezesa

Foto: www.netto.pl

Netto Polska pożegnało się z Januszem Stroką, który kierował przedsiębiorstwem od 2018 r. Do czasu powołania nowego prezesa funkcję tę będzie tymczasowo sprawował wiceprezes wykonawczy Mark Nielsen, który jest członkiem Komitetu Wykonawczego Salling Group, czyli duńskiego właściciela Netto. Firma podaje, że zmiana wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym, a Netto spodziewa się powołania nowego dyrektora generalnego w późniejszym okresie bieżącego roku.

Sieć w ostatnim roku przejęła kontrolę nad polskimi sklepami Tesco. Po ostatecznym zatwierdzeniu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejęcia trwa obecnie proces transformacji 300 byłych marketów Tesco w ramach kompleksowego rozwoju sieci. W ciągu półtora roku liczba placówek Netto zwiększy się do ok. 700. Przyszły dyrektor generalny będzie odpowiadał za całokształt działalności sieci, która w ciągu najbliższych 18 miesięcy podwoi swoją wielkość.

– Po podwojeniu swojej wielkości w ciągu najbliższego półtora roku w wyniku transakcji z Tesco, Netto Polska stanie się poważnym graczem na jednym z największych rynków Europy – mówi Michael Love, dyrektor generalny Grupy Netto International.

– Przekształcenie 300 sklepów i zintegrowanie wielu nowych pracowników z obecnym zespołem to bardzo ciekawe, ale też ogromnie wymagające zadanie zarządcze. Na przyszłego CEO Netto Polska czeka więc wyjątkowe wyzwanie, gdyż będzie on odpowiedzialny za wprowadzenie firmy na nowy poziom.

Polska jest największym rynkiem wzrostowym Netto, na którym – prócz rozpoczynającej się właśnie integracji sklepów Tesco – sieć odnotowała w ostatnich latach znaczny wzrost organiczny. Umowa z Tesco, dotycząca przejęcia jego polskiej działalności, opiewa na kwotę 900 mln zł. Dodatkowo Netto Polska zamierza zainwestować kolejne 900 mln zł w transformację placówek zgodnie z nową, innowacyjną koncepcją Netto 3.0.

Netto Polska otworzyło swój pierwszy sklep w Szczecinie w 1995 roku, a obecnie ma ponad 5 tys. pracowników. Sieć jest częścią koncernu Salling Group, który zatrudnia ponad 53 tys. osób w Danii, Niemczech i Polsce i prowadzi ponad 1,4 tys. placówek handlowych. Działalność koncernu obejmuje m.in. dyskonty, supermarkety, hipermarkety i domy towarowe, a także silny segment działalności online na rynku duńskim.

Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Handel
Jak Polacy postrzegają "małpki"? Dla alkoholików, pite pod sklepem i przed pracą
Handel
Żabka ma już w Polsce 11 tysięcy sklepów
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10