Aktualizacja: 09.09.2018 12:32 Publikacja: 09.09.2018 12:14
Foto: Bloomberg
W pozwie zawarto 1670 skarg głównie od instytucjonalnych udziałowców Volkswagena, którzy zarzucają mu, że nie poinformował inwestorów o rozmiarach skandalu, kosztującego dotąd 27,4 mld euro kar i odszkodowań. Gdyby VW uprzedził o rozmiarach Dieselgate przed ogłoszeniem 18 września 2015 przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA komunikatu o naruszeniu przepisów, to instytucjonalni inwestorzy mogliby uniknąć strat na swych udziałach - stwierdzili autorzy pozwu.
10 września przewodniczący składu sędziowskiego Christian Jaede w sądzie w Brunszwiku złoży wstępne oświadczenie.
Bezpośrednie loty z Warszawy do Tajpej i możliwe inwestycje Foxconnu – to wiadomości z polsko-tajwańskiego forum biznesowego w Warszawie.
Waszyngton chce zmienić przepisy regulujące globalną sieć podmorskich kabli obsługujących ponad 98 proc. międzynarodowego ruchu internetowego. To skutek niedawnych uszkodzeń dwóch takich połączeń na dnie Bałtyku.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Wydarzenie Polska Moc Biznesu łączy przedsiębiorców, milionerów, małych przedsiębiorców, korporacje z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i fundacjami. To miejsce wzajemnej inspiracji. W tym roku szczególnie wiele miejsca poświęcimy bezpieczeństwu i sprawom społecznym – zapowiada Artur Beck, pomysłodawca i producent wydarzenia Polska Moc Biznesu.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Spółka kontrolowana przez francuski rząd łamie polskie prawo i naraża polski Skarb Państwa na wielkie straty podatkowe – ostrzega Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Szarą Strefą Gier i Zakładów Wzajemnych „Graj Legalnie”.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Lotus, Nissan, Audi, Volkswagen redukują miejsca pracy. Continental wdraża program oszczędnościowy, a Ford skraca czas pracy. To tylko kilka przykładów pogłębiającego się kryzysu w motoryzacji.
Grupa Volkswagen i Rivian Automotive ogłosiły oficjalnie połączenie sił. Niemcy zainwestują olbrzymie kwoty w wykupienie połowy udziałów.
Oliver Blume, szef Volkswagena, przedstawił swój katalog oszczędności. Pracownikom koncernu prawdopodobnie nie przypadnie do gustu, a tłuste lata już chyba dobiegły końca.
W obliczu kryzysu zarząd Volkswagena chce obniżyć pensje pracowników o kilkanaście procent, tym samym redukując aktualne koszty. Na tle innych pracodawców producent samochodów płaci imponujące pensje.
Volkswagen zanotował w trzecim kwartale 2024 roku drastyczny spadek zysków o 63,7 proc. Firma tłumaczy tak duże załamanie zwiększonymi kosztami stałymi, słabą sprzedażą na rynku chińskim i znacznymi kosztami modernizacji fabryk.
Volkswagen wskrzesza nieco zapomnianą amerykańską markę. Na początek portfolio startuje z elektrycznym SUV-em i pickupem. Obydwa modele marki Scout będą konkurować głównie z amerykańską konkurencją w tym segmencie.
Według rady zakładowej związków zawodowych Volkswagen planuje w Niemczech zamknąć co najmniej trzy fabryki i zwolnić dziesiątki tysięcy pracowników. Grupa Volkswagena poinformowała pracowników o tych planach - mówi Daniela Cavallo, szefowa rady zakładowej grupy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas