Aktualizacja: 09.09.2018 12:32 Publikacja: 09.09.2018 12:14
Foto: Bloomberg
W pozwie zawarto 1670 skarg głównie od instytucjonalnych udziałowców Volkswagena, którzy zarzucają mu, że nie poinformował inwestorów o rozmiarach skandalu, kosztującego dotąd 27,4 mld euro kar i odszkodowań. Gdyby VW uprzedził o rozmiarach Dieselgate przed ogłoszeniem 18 września 2015 przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA komunikatu o naruszeniu przepisów, to instytucjonalni inwestorzy mogliby uniknąć strat na swych udziałach - stwierdzili autorzy pozwu.
10 września przewodniczący składu sędziowskiego Christian Jaede w sądzie w Brunszwiku złoży wstępne oświadczenie.
Prezydent Rosji Władimir Putin polecił swojemu gabinetowi przygotowanie się na powrót zachodnich firm na rosyjski rynek. Jak zaznaczył, krajowi producenci mają posiadać nad nimi „pewne korzyści” w ramach odwetu za sankcje.
W 2024 r. koncern Leonardo podpisał nowe zamówienia na ponad 20 mld euro. To wzrost o prawie 20 proc. w skali roku. Właściciel PZL Świdnik chwali się zyskiem w wysokości ponad 1,5 mld euro.
Negocjacje celne między UE a USA nabierają tempa, polski przemysł AGD traci pozycję lidera na rzecz Chin, a wydatki na obronność w Polsce wzrosną do 5% PKB w 2026 roku. Jakie konsekwencje przyniosą te zmiany dla gospodarki?
UE musi mądrze realizować swoją politykę dekarbonizacyjną. Gra toczy się o konkurencyjność europejskiej gospodarki – mówi Lucyna Stańczak-Wuczyńska, przewodnicząca rady nadzorczej BNP Paribas i szefowa rady Chapter Zero Poland.
Wiele polskich firm mogłoby wziąć udział w odbudowie Ukrainy. Analitycy pytani o beneficjentów końca wojny, wskazują firmy z różnych branż. Jaka może być skala projektów i czy pokój wystarczy, by ruszyły?
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
Volkswagen niedawno potwierdził, że druga generacja popularnego modelu T-Roc będzie ostatnim nowym samochodem tej firmy wyposażonym w silnik spalinowy. Teraz wyciekły pierwsze zdjęcia nowego T-Roca.
Mimo że plany zamknięcia fabryk Volkswagena na razie nie wchodzą w grę, najwyraźniej znalazł się nabywca, który jest chętny do wykupienia nierentownych lokalizacji. Według doniesień niemieckich mediów chińscy producenci samochodów są zainteresowani przejęciem zakładów produkcyjnych.
Dwóch menedżerów pracujących dla Volkswagena chce dochodzić przed niemieckim sądem roszczeń o odszkodowanie na kwotę 7,5 mln euro (ok. 32 mln zł). Wszystko przez rzekome naciski po zgłoszeniu przez nich nieprawidłowości, którym Volkswagen zaprzecza.
Volkswagen ID.7 z zasięgiem ponad 700 km, Audi e-tron GT z mocą ładowania 320 kW, do tego po raz pierwszy w Polsce nowa elektryczna Cupra Tavascan i najmocniejszy w historii Bulli, czyli ID.Buzz GTX. Grupa Volkswagen nie zwalnia w elektromobilności i przełamuje kolejne bariery. Najlepszą okazją do prezentacji swoich nowości, a także nakreślenia wizji przyszłości był Kongres Nowej Mobilności w Łodzi.
Dane za pierwsze półrocze 2024 r. potwierdzają, że Volkswagen Financial Services umocnił pozycję lidera w finansowaniu samochodów osobowych.
Po pięciu intensywnych dniach negocjacji zbiorowych między zarządem firmy a związkami zawodowymi IG Metall Volkswagen zaakceptował plan działania, który ma obowiązywać do 2030 r. Według niego żadna z fabryk nie zostanie zamknięta, ale nastąpi masowa redukcja zatrudnienia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas