„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Aktualizacja: 09.09.2018 12:32 Publikacja: 09.09.2018 12:14
Foto: Bloomberg
W pozwie zawarto 1670 skarg głównie od instytucjonalnych udziałowców Volkswagena, którzy zarzucają mu, że nie poinformował inwestorów o rozmiarach skandalu, kosztującego dotąd 27,4 mld euro kar i odszkodowań. Gdyby VW uprzedził o rozmiarach Dieselgate przed ogłoszeniem 18 września 2015 przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA komunikatu o naruszeniu przepisów, to instytucjonalni inwestorzy mogliby uniknąć strat na swych udziałach - stwierdzili autorzy pozwu.
10 września przewodniczący składu sędziowskiego Christian Jaede w sądzie w Brunszwiku złoży wstępne oświadczenie.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Wynajem długoterminowy przynosi firmie korzyści nie tylko w postaci braku konieczności ponoszenia znacznych kosztów zakupu floty. Zapewnia dodatkowo przewidywalne – i stałe przez cały okres umowy – koszty przeglądów, napraw, ubezpieczenia oraz usług dodatkowych.
Polska spółka podpisała kontrakt na ponad 0,5 mld zł. Dostarczone mają być cztery mikrosatelity, które zwiększą zdolności Wojska Polskiego w zakresie rozpoznania. Środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy.
Jak przygotować się na ataki dezinformacyjne i jak z nimi walczyć, kiedy już do nich dojdzie? Zastanawiali się nad tym uczestnicy debaty zorganizowanej przez Gazetę Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Jest piątek, 20 grudnia a w podcaście „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek przedstawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Po pięciu intensywnych dniach negocjacji zbiorowych między zarządem firmy a związkami zawodowymi IG Metall Volkswagen zaakceptował plan działania, który ma obowiązywać do 2030 r. Według niego żadna z fabryk nie zostanie zamknięta, ale nastąpi masowa redukcja zatrudnienia.
Coraz częściej eksperci i obserwatorzy branży motoryzacyjnej przewiduje upadek niemieckiego przemysłu samochodowego, który może pociągnąć za sobą również inne kraje. Sprawdzamy kondycje dwóch największych koncernów motoryzacyjnych Europy - Grupę Volkswagen oraz koncern Stellantis.
Według wewnętrznego raportu Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu. Według „Hannoversche Allgemeine” potwierdzono to podczas wewnętrznego spotkania roboczego.
Po tym, jak zarząd Volkswagena ujawnił plany zamknięcia trzech fabryk w Niemczech, załogi rozpoczęły protest. Zarząd tłumaczy, że nie ma innego wyjścia. Związkowcy są przekonani, że ma.
Portal analityczny Focus2Move.com opublikował wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku. Toyota Motor Corporation utrzymała pozycję lidera wśród producentów aut i jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną od ponad 10 lat. Corolla jest najczęściej kupowanym autem na świecie.
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami zarząd Volkswagena rozważa kolejne zamknięcia fabryk. Na te pogłoski reagują związki zawodowe, które planują strajki ostrzegawcze. Mają też propozycję, która może przeciwdziałać masowym zwolnieniom.
Thomas Schäfer, szef Volkswagena nie widzi szansy na uniknięcie zwolnień i zamknięcie fabryk w Niemczech. To według niego jedyna możliwość zaoszczędzenia około 4 miliardów euro potrzebnych do wyjścia z kryzysu. W obliczu narastającego sporu z pracownikami sytuacja staje się coraz bardziej poważna.
Donald Trump chce, aby niemieccy producenci samochodów otworzyli więcej fabryk w USA. Sprawdzamy, ile zakładów mają w Stanach Zjednoczonych BMW, Mercedes i Volkswagen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas