Mocne podstawy wyników PZU. I dobre perspektywy

Perspektywy dla rynku ubezpieczeniowego w tym niestabilnym otoczeniu, jak na okoliczności, są niezłe – mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Wysokość dywidendy zależeć będzie od stanu gospodarki i rekomendacji regulatora.

Publikacja: 28.03.2022 21:05

Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniw

Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk prawnych. Jest wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji UW. Wcześniej pełniła m.in. funkcję członka rady nadzorczej PZU. Obecnie jest też przewodniczącą rady nadzorczej PZU Życie, Grupy Lotos oraz Pekao SA. ∑

Foto: mat. pras.

Grupa PZU ogłosiła wyniki finansowe za 2021 r. Można powiedzieć, że był to dobry rok dla największego polskiego ubezpieczyciela?

Nawet bardzo dobry. W ostatnim kwartale 2021 r. wypracowaliśmy 906 mln zł zysku netto, przekraczając znacznie oczekiwania rynku. W całym minionym roku zysk netto wyniósł blisko 3,4 mld zł, co jest wynikiem o prawie 75 proc. wyższym niż rok wcześniej i najwyższym od 12 lat. Osiągnęliśmy bez mała 19-proc. zwrot na kapitale, przekraczający cel strategiczny. Najważniejsze dla mnie jest to, że te rezultaty mają solidne podstawy biznesowe. Pozyskaliśmy rekordową w historii PZU składkę brutto w wysokości 25,1 mld zł, zwiększając przede wszystkim sprzedaż ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych. Szczególnie mocne, kilkunastoprocentowe wzrosty w skali roku zanotowaliśmy w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych - w segmencie masowym i korporacyjnym. Utrzymaliśmy przy tym bardzo dobrą rentowność ubezpieczeń majątkowych. Do tego doszły świetne wyniki z działalności inwestycyjnej i lokacyjnej, istotna kontrybucja działalności bankowej i utrzymanie pod kontrolą kosztów operacyjnych. Kolejny raz udowodniliśmy, że posiadając największe udziały w rynku jesteśmy w stanie dalej rosnąć, rozwijać nasz biznes i generować ponadprzeciętne wyniki – i to w dalekich wciąż od normalności warunkach, przy dużej niestabilności i dynamice otoczenia gospodarczego. Kiedy wydawało się, że powoli wychodzimy z okresu niepewności, z kryzysu pandemicznego przeszliśmy wprost w kryzys wywołany agresją Rosji na Ukrainę. Nawet w tej sytuacji będziemy jednak skutecznie robili swoje, czyli konsekwentnie wdrażali strategię Grupy PZU na lata 2021-24.

Pozostało 93% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę
Ubezpieczenia
Jazda bez OC to więcej niż lekkomyślność
Ubezpieczenia
Gdzie dobrze ubezpieczysz mieszkanie
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Ubezpieczenia
Ceny polis ubezpieczeniowych wreszcie w dół. Po siedmiu latach