Aktualizacja: 20.04.2020 15:51 Publikacja: 20.04.2020 15:51
Foto: Bloomberg
W poniedziałek cztery firmy Norwegiana zajmujące się zatrudnianiem pracowników zbankrutowały. —Zrobiliśmy wszystko, co tylko było możliwe, aby uniknąć takiej sytuacji. Zredukowaliśmy wszystkie możliwe koszty, wystąpiliśmy o pomoc publiczną w Norwegii, Danii i Szwecji, oraz w Wielkiej Brytanii. I naprawdę mam złamane serce, kiedy wiem, że nasze firmy bankrutują. Jest bardzo przykro, bo pracowaliśmy 24 godziny na dobę, aby przeprowadzić firmę przez ten kryzys — mówił Jacob Schram, prezes Norwegiana. Jednak okazało się, że pieniądze norweskiego rządu (30 mln dolarów) nie wystarczyły na podtrzymanie miejsc pracy. A w Danii i Szwecji nie ma takich funduszy, więc bankructwo firm zatrudniających 1571 pilotów i 3134 pracowników pokładu było jedynym wyjściem. Wśród nich jest również część załóg zbazowanych w Hiszpanii, Wlk Brytanii, Finlandii oraz w Stanach Zjednoczonych. W tej sytuacji Norwegianowi pozostają jedynie pracownicy zatrudnieni we Francji, Norwegii i Włoszech. Nie mają oni jednak co liczyć na kwietniowe wynagrodzenia. Z kolei Brytyjczycy jeszcze wierzą, że może uda im się skorzystać z pomocy rządu i otrzymają 80 proc. dotychczasowych zarobków.
Konflikt Pakistanu z Indiami zaostrza się. Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla linii z Indii. Rząd w Delh...
Nowy Air Force One, czyli B747 One i to dwa egzemplarze, Donald Trump zamówił jeszcze podczas poprzedniej kadenc...
Prezes Ryanaira, Michael O’Leary, sygnalizuje gotowość rezygnacji z dostaw boeingów, jeśli okaże się, że po wpro...
Władimir Putin zaproponował Aleksandrowi Łukaszence stworzenie własnej wersji lotniczego konsorcjum na wzór euro...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
- Nie będzie można żądać wydania nieruchomości, zanim nie zaproponuje się właścicielowi zaliczki w wys. 85 proc....
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas