Na razie ciekawość zwiedzających nie idzie w parze z wielkimi zamówieniami. Mimo że C919 to samolot, który kiedyś być może będzie rywalizował z MAX-ami Boeinga, czy rodziną airbusów A320.
Na razie C919 lata tylko jedna linia – chińskie China Eastern Airlines Corp. I deklaruje nawet gotowość kupienia 100 takich maszyn. Po salonie w Singapurze wszystko wskazuje na to, że poleci nimi także inny chiński przewoźnik Tibet Airlines, który zamówił 40 takich maszyn.
Czytaj więcej
Rekordowa liczba 60 tys. osób odwiedziła tegoroczny salon lotniczy w Singapurze (20-25 lutego), największy w Azji. Chińska firma COMAC pokazała po raz pierwszy swój największy produkt C919, rywala rodziny A320neo i B737 MAX oraz mniejszy ARJ21.
Czy Comac zostanie poważnym rywalem Airbusa i Boeinga?
Mimo tych skromnych zamówień doskonale znany w branży Peter Bellew, prezes saudyjskiego przewoźnika Riyad Air, a wcześniej Malaysia Airlines, jest zdania, że za jakieś 10 lat Comac stanie się ważnym rywalem Airbusa i Boeinga. — Nawet przez minutę nie przyszłoby mi do głowy, aby nie docenić Comaca — mówi.
Wiceprezes Airbusa ds. handlowych, Christian Scherer nie wygląda jednak na specjalnie zaniepokojonego. — Moim zdaniem C919 nie namiesza znacząco na rynku — mówił w rozmowie z CNN.