Najmniejszy B737 MAX 7 zaakceptowany w kwietniu?

Urząd lotnictwa FAA powinien przyznać certyfikację B737 MAX 7 do kwietnia. To pozwoliłoby wprowadzić te samoloty do rejsowych lotów w październiku i listopadzie — uważa wiceprezes operacyjny linii Southwest Airlines, Andrew Watterson.

Publikacja: 12.11.2023 14:42

Najmniejszy B737 MAX 7 zaakceptowany w kwietniu?

Foto: Matthew Lloyd/Bloomberg

Przewoźnik z Dallas jest największym klientem na samoloty z rodziny MAXów, zamówił ich dotąd 518. Najmniejsza z nich siódemka wykonała pierwszy lot w 2018 r. i miała pojawić się w eksploatacji rok później, ale uziemienie wszystkich MAXów na świecie po dwóch katastrofach, pandemia i kolejne problemy techniczne zmusiły Boeinga do odroczenia debiutu handlowego do 2024 r. Southwest miał zamówionych 138 B737 MAX 7, ale w związku z opóźnieniem zamienił część -7 na większe -8.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Ponad 10 ton skonfiskowanego kimchi. Nietypowe kłopoty pasażerów na lotnisku
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Transport
Właśnie ruszył nowy program dopłat do e-aut. Jak z niego skorzystać?
Transport
Branża transportowa w opałach. Niemcy wyhamowują polskie tiry. Co to oznacza?
Transport
Kreml zagrabia największe prywatne lotnisko Rosji
Transport
LOT żegna się z hubem w Budapeszcie. Samoloty są potrzebne gdzie indziej