W tym tygodniu rząd „rzutem na taśmę” uaktywnił się w podejmowaniu finansowych decyzji dotyczących kolei. Uchwalił we wtorek wart 49 mld zł program wsparcia działań zarządców infrastruktury (PKP Polskich Linii Kolejowych, trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej, Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Euroterminala Sławków) związanych z utrzymaniem i remontami, a dzień wcześniej zdecydował o dołożeniu 6,8 mld zł dla PKP InterCity. Również we wtorek zaplanowano przeniesienie 1,3 mld zł z finansującego inwestycje Krajowego Programu Kolejowego (KPK) na tzw. program utrzymaniowy, który ma zapewnić pieniądze na wynagrodzenia w PKP PLK. Miałoby to – jak stwierdzono – zapobiec powstaniu kryzysu w całym sektorze kolejowym. Jednak zdaniem specjalistów branży w kryzysie jest ona od dawna, a nowy rząd musi szybko działać, by kolej z niego wyprowadzić.