Aresztowania starych tankowców z rosyjską ropą. Początek końca floty cieni?

Statki, z których Rosja stworzyła tzw. flotę cieni, by dostarczać objęty sankcjami surowiec, budzą coraz więcej zastrzeżeń odbiorców. Chiny i Indie wprowadziły ostre kontrole bezpieczeństwa tych jednostek i część aresztowały.

Aktualizacja: 05.07.2023 06:13 Publikacja: 05.07.2023 03:00

Gwałtowny wzrost popytu na statki wydłużył żywotność wielu z nich. Od siedmiu miesięcy nie zezłomowa

Gwałtowny wzrost popytu na statki wydłużył żywotność wielu z nich. Od siedmiu miesięcy nie zezłomowano dużego tankowca

Foto: AdobeStock

Wkrótce po inwazji Rosji na Ukrainę grupa „bezimiennych” handlarzy, pośredników i inwestorów wykupiła setki starych i przeznaczonych na złom tankowców, aby utrzymać dostawy rosyjskiej ropy, której transport morski Zachód obłożył sankcjami. Według niektórych szacunków, w ten sposób „flota cieni”, która wcześniej transportowała już ropę Wenezueli i Iranu, rozrosła się z ok. 600 do ponad 900 statków – pisze Bloomberg.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Airbus ma wielkie plany na 2025. Ale Donald Trump może przeszkodzić
Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców