Polska bez przesiadek. Lotniska nie mogą dość do siebie po pandemii

Europa, z kilkoma wyjątkami, ma kłopoty z odbudowaniem dochodowego ruchu przesiadkowego. Bo zmieniła się struktura podróży lotniczych.

Publikacja: 28.06.2023 03:00

Uber wjeżdża na Okęcie

Uber wjeżdża na Okęcie

Foto: Bloomberg

– Pandemia, a potem wojna w Ukrainie negatywnie wpłynęły na rozwój lotnisk przesiadkowych w Europie. Raport, który właśnie opublikowaliśmy, pokazuje, że o ile ogólna liczba pasażerów rośnie, o tyle nie dotyczy to tych najcenniejszych dla lotnisk i przewoźników – tych, którzy się przesiadają. Niestety, wszystko wskazuje, że te zmiany najprawdopodobniej już z nami pozostaną – mówi Oliver Jankovec, dyrektor generalny Airport Council International Europe (ACI Europe), organizacji zrzeszającej ponad 600 lotnisk europejskich.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru