Aktualizacja: 24.11.2024 23:18 Publikacja: 14.12.2022 21:00
Foto: PAP/Albert Zawada
W W. Brytanii sprzedaż takich jednośladów w ciągu roku wzrosła o prawie 40 proc., z kolei w Holandii już około 60 proc. dostaw miejskich DHL realizuje już właśnie za ich pośrednictwem. Mowa o elektrycznych rowerach cargo, które przebojem wdarły się do europejskiego sektora KEP (kurier, ekspres, paczka). W branży zauważają, że w przypadku wielu lokalizacji w miastach przesyłki w taki sposób dostarczane są szybciej, taniej i ekologiczniej. W Brukseli jeszcze parę lat temu rowery cargo realizowały 1 na 1000 dostaw. Dziś ta relacja to 1 do 100.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Pojawiły się pomysły regulacji zasad instalowania w miastach automatów paczkowych. Rozwiązaniem mogą być otwarte sieci urządzeń, jednak biznes nie jest do nich przekonany.
Niespodziewanie następstwem wyniku wyborów prezydenckich w USA może być mocniejsza ekspansja chińskich e-sprzedawców na polskim rynku. Branża kurierska boi się konsekwencji.
Spółka zainwestowała miliard złotych w logistykę, stawia maszyny w rekordowych ilościach i zdobywa nowych klientów.
GLS goni konkurencję i szybko rozbudowuje sieć dostaw przesyłek. Orlen z kolei znalazł sposób na wypełnienie maszyn.
Ukraiński rynek kurierski zdominowała jedna firma. Jest także europejskim rekordzistą pod względem liczby automatów paczkowych.
Dla polskich firm wejście na zagraniczne rynki jest koniecznością. Zagrożeniem są chińskie sklepy internetowe, które nie podlegają unijnym regulacjom, więc konkurencja nie odbywa się na równych zasadach.
Znana z sieci paczkomatów polska firma przyspiesza ekspansję. InPost przejął właśnie całkowitą kontrolę nad swoim brytyjskim biznesem, dokupując udziały w spółkach Menzies i Newstrade. Transakcja warta jest 60,4 mln funtów.
InPost kieruje rekordowe zyski na zakupy i zamierza nabyć brakujące mu 70 proc. akcji spółki logistycznej Menzies.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas