Złe prognozy dla lotnictwa. Zwłaszcza dla Finnaira i LOT-u

Dopiero w 2028 roku wróci możliwość przelotów cywilnych linii lotniczych nad Ukrainą i Rosją, czyli wznowienie najkrótszych lotów na trasie Wschód-Zachód — uważa europejska agencja kontroli ruchu lotniczego Eurocontrol.

Publikacja: 22.10.2022 19:43

Złe prognozy dla lotnictwa. Zwłaszcza dla Finnaira i LOT-u

Foto: Bloomberg

Ale ruch lotniczy w Europie odbuduje się wcześniej. Według scenariusza optymistycznego ma to być już w 2023 r., a według bazowego, najbardziej prawdopodobnego – w 2024 r., czyli tak jak zakładano jeszcze na początku pandemii w 2020 r.

Eurocontrol przedstawiła swój uaktualniony raport o stanie branży lotniczej. Wskazuje w nim, że wojna w Ukrainie w połączeniu z problemami operacyjnymi na niektórych lotniskach (zwłaszcza amsterdamskie Schiphol i londyńskie Heathrow) spowolnią odbudowę ruchu bardziej, niż sądzono to jeszcze 4 miesiące temu, przed sezonem letnim. Teraz analitycy Eurocontrol uznali, że jednak zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Ukrainą i Rosją ma znacznie bardziej dotkliwe skutki dla przewoźników. Te restrykcje są bardzo dokuczliwe zwłaszcza dla takich linii lotniczych, jak LOT czy Finnair, które swój model biznesowy zbudowały na tworzeniu centrów przesiadkowych dla pasażerów podróżujących z Azji do Europy i Ameryki Północnej. Zwłaszcza Finowie, w tym lotnisko w Helsinkach, zainwestowali w ten projekt ogromne środki, nastawiając się na ściągnięcie pasażerów z Chin.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru