Z Europy do Azji zrobiło się dużo dalej. Linie wybierają drogę przez biegun

Od kilkudziesięciu minut do nawet kilku godzin wydłużył się czas lotu z Europy do Azji. Przewoźnicy wybierają teraz trasę południową albo północną, tzw. drogę polarną. Ostatni rejs wykonany przez europejskiego przewoźnika trasą przez Syberię odbył się 26 lutego, czyli już po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Wykonał go Finnair.

Publikacja: 20.03.2022 15:21

Archipelag Svalbard

Archipelag Svalbard

Foto: Adobe Stock

Dłuższa trasa zmusiła Finów do zawieszenia połączeń do Korei Południowej, Singapuru i Tajlandii. Zostały rejsy chińskie, ale z mniejszą częstotliwością. - Pierwsze przymiarki do zmiany trasy lotów zrobiliśmy jeszcze na dwa tygodnie przed inwazją - przyznał w rozmowie z CNN Riku Kohvakka, odpowiedzialny w Finnairze za siatkę. To, dlatego teraz samoloty fińskiego przewoźnika, który wcześniej zbudował imponującą siatkę azjatycką, startują z Helsinek i zamiast kierować się na południe, lecą prosto na północ, nad norweski archipelag Svalbard i dalej nad biegunem i Alaską. Podróż wydłużyła się o 3 godziny do 13 godzin, a samoloty zużywają aż 40 proc. więcej bardzo drogiego paliwa.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Transport
Schodzimy z chmur na ziemię. Co mówi nowa prognoza dla CPK?
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Transport
Najgorszy rok Boeinga od czasu pandemii
Transport
LOT wprowadza odroczone płatności. Kup bilet, zapłać później
Transport
Pociąg i autobus - nadal dla wybranych. Których regionach jest najgorzej?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Transport
Kolej Dużych Prędkości wprowadzi Polskę do europejskiej kolejowej ekstraklasy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego