Aktualizacja: 29.12.2020 06:06 Publikacja: 28.12.2020 21:00
Przez pandemię koronawirusa kolej może w tym roku stracić nawet 100 mln pasażerów (w porównaniu z rokiem ubiegłym)
Foto: shutterstock
Kolej mocno liczy na pieniądze z nowego budżetu UE, w którym inwestycje w infrastrukturę kolejową tym razem będą mieć priorytet nad finansowaniem budowy dróg. Chce przy tym uniknąć inwestycyjnej przerwy na przełomie starej i nowej perspektywy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) już zapowiedziała ogłoszenie do końca 2021 r. co najmniej 60 przetargów o łącznej wartości ponad 17 mld zł. Mają pozwolić zarówno na realizację przedsięwzięć z obecnego Krajowego Programu Kolejowego, jak i projektów już z finansowania UE na lata 2021–2027. Plany obejmują m.in. modernizację kolejnego odcinka Rail Baltica (Białystok–Ełk), przebudowę trasy Giżycko–Kętrzyn–Kościerzyna–Kartuzy, kolejowej obwodnicy Poznania czy modernizację linii na Śląsku. Będzie również kilkaset przetargów na prace remontowe i utrzymaniowe o wartości 650 mln zł, obejmujące całą sieć kolejową.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas