Aktualizacja: 15.03.2021 21:00 Publikacja: 15.03.2021 21:00
Wpływy z biletów zmalały, tymczasem koszty podnoszą wydatki na dezynfekcję pojazdów i ochronę pracowników
Foto: Bloomberg
Koronawirus może trwale obniżyć atrakcyjność publicznego transportu, bo poważnie zmienia nawyki komunikacyjne Polaków. To narastający problem dla samorządów i przewoźników: spadki frekwencji w miejskiej komunikacji tną wpływy z biletów, a przy tym podnoszą koszty. Im dłużej trwa pandemia, tym trudniejsza będzie odbudowa rynku.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Ukraiński wywiad opublikował szczegółową listę tankowców rosyjskiej floty cieni wraz z danymi ich kapitanów. Celem jest ochrona międzynarodowych wód przed ewentualną katastrofą ekologiczną i ostrzeżenie biznesu przed współpracą z agresorem.
Na europejskich lotniskach w 2024 roku odprawiło się 2,5 mld pasażerów. To o niespełna 2 proc. więcej, niż w 2019 roku – ostatnim przed pandemią.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Dla branży transportu międzynarodowego miniony rok był jednym z najgorszych w historii. Bieżący nie zapowiada się lepiej.
Ukraiński rząd przewiduje, że transport drogowy będzie już na stałe odbywał się bez zezwoleń w przewozach do Unii Europejskiej.
Unijnym politykom nie udało się zmusić społeczeństw do przesiadki na elektryki. Teraz przygotowują grunt do nowych regulacji, które na pewno zwiększą koszty transportu.
Dopiero za dwa lata ma wejść w życie elektroniczny list przewozowy e-CMR, opóźnione są prace legislacyjne, wiele pracy przed administracjami krajów i przewoźnikami.
Wadliwe naliczanie opłat drogowych eToll zmusiło KAS do wprowadzanie korekt opłat uiszczonych przez firmy od początku działania systemu.
Pracodawcy mogą od 4 lutego kontrolować automatycznie ważność praw jazdy swoich kierowców. Rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo na drogach.
Dobrze od ponad roku maleje finansowanie zakupów samochodów ciężarowych. Finansiści przekonują, że poprawa jest na wyciągnięcie ręki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas