Aktualizacja: 30.11.2021 21:00 Publikacja: 30.11.2021 21:00
Lotnisko Chopina w Warszawie
Foto: PAP/Radek Pietruszka
– To bardzo zły pomysł. I pytanie: jak zamierzamy zachęcać do latania, skoro będzie drożej, a rośnie niepewność co do kolejnych mutacji wirusa. Kolejne kraje się zamykają, coraz mniej jest lotnisk, na które można latać bez ograniczeń. Nie mówiąc już o tym, że od przyszłego roku linie lotnicze będą musiały spłacać pożyczki, jakie zaciągnęły na początku pandemii. Nie mam wątpliwości, że nowe obciążenia zostaną przerzucone na pasażerów – mówi Adrian Furgalski, ekspert lotniczy i prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Dodaje, że w Sejmie złożono wniosek o przyznanie PAŻP dotacji w wysokości 200 mln zł. – Ale nic z nim się nie dzieje. A przecież są pieniądze w budżecie – mówi Adrian Furgalski. Na razie wiadomo, że nowe stawki zgłoszone przez PAŻP zostały obniżone w Ministerstwie Infrastruktury i po korekcie wysłane do zatwierdzenia przez Komisję Europejską. Mają wejść w życie od 1 stycznia 2022. Zdaniem odpowiadającego za branżę lotniczą wiceministra infrastruktury Marcina Horały ich wprowadzenie w życie podwyższy ceny biletów nie więcej niż o 3–5 zł. PAŻP swoje straty z tytułu pandemii wyliczył na 600 mln zł.
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) mocno zwiększy wydatki. Na 2025 r. zaplanowa...
Już dwa Boeingi przeznaczone dla chińskich linii Xiamen Airlines zamiast na lotnisku w Xiamen wylądowały w Seatt...
Przy każdej kolejnej rundzie rozmów amerykańsko-rosyjskich wraca temat powrotu bezpośrednich połączeń USA-Rosja....
Przywrócone przez Donalda Trumpa wyższe stawki celne na stal i aluminium zwiększą koszty produkcji samolotów i s...
Stany Zjednoczone wprowadzają nowe opłaty portowe dla chińskich statków, tłumacząc to chęcią ożywienia amerykańs...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas