Aktualizacja: 24.11.2024 20:12 Publikacja: 16.09.2021 15:17
Foto: Fot. Bloomberg
British Airways pochwaliło się przykładem, jak można znacząco zredukować emisje dwutlenku węgla dzięki kombinacji odpowiedniego paliwa, optymalnych tras przelotu, elektryfikacji ciągników lotniczych i samolotu o oszczędnym silniki. Przewoźnik twierdzi, że lot BA1476, w połączeniu z offsetem emisji stał się połączeniem o zerowej emisji.
Połączenie Glasgow-Londyn obsługiwane jest przez Airbus A320neo, najnowszy i najbardziej wydajny model samolotu o krótkim zasięgu. Paliwo wlewane do baków samolotu zawiera 35 procent tzw. zrównoważonych paliw, czyli głównie pochodzących z odzysku olejów kuchennych z gastronomii. Producentem paliwa o maksymalnej dopuszczalnej domieszce biopaliwa jest koncern BP.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Dwie największe tanie linie lotnicze w Europie znacznie zwiększyły emisję dwutlenku węgla, przekraczając wyniki sprzed pandemii - wynika z raportu organizacji Transport & Environment.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy rosyjscy hakerzy nasilili ataki na europejskie lotnictwo. Po zbliżeniu na linii Londyn-Kijów celują w Wielką Brytanię. Atakowane są samoloty lecące nad Bałtykiem, Morzem Śródziemnym i Morzem Czarnym.
Urzędnik British Airways, który prowadził odprawy na lotnisku Heathrow w Londynie dopuścił się oszustwa wizowego. W ciągu pięciu lat zarobił na tym procederze ponad 3 mln funtów.
Linie lotnicze zabierają zazwyczaj do samolotów więcej posiłków niż jest pasażerów. Jedzenie się marnuje, a do tego zwiększa się emisja dwutlenku węgla. British Airways mówi stop.
Informacja o tym, że British Airways zmienia zasady sprzątania samolotów rozgrzała media społecznościowe. Zresztą po raz kolejny. I nie jest to jedyna niepokojąca informacja dla pasażerów brytyjskiego przewoźnika.
Grupa rosyjskojęzycznych cyberprzestępców przyznała się do włamania, które naraziło na szwank dane pracowników w BBC i British Airways. Hakerzy domagają się okupu i dali czas ofiarom do 14 czerwca.
Amerykański rząd nałożył karę w wysokości 1,1 miliona dolarów na British Airways za to, że przewoźnik nie wypłacił odszkodowań klientom za odwołane loty w czasie pandemii.
Pasażerowie, którzy w ostatnich miesiącach lecieli liniami British Airways, skarżą się na marną obsługę na pokładzie. Przewoźnik obiecuje poprawę.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas