Aktualizacja: 05.05.2021 19:09 Publikacja: 05.05.2021 17:40
Foto: Liesa Johannssen-Koppitz
I rolą rządów jest doprowadzenie do tego, by ceny testów spadły. Na świecie ceny testów wynoszą od ok. 90 dolarów do ponad 200 dol. W Polsce jest to odpowiednio od 300 do 700 złotych. IATA zbadała ceny w 16 krajach i okazuje się, że tylko Francja zastosowała się do zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia i ma akceptowalne ceny testów.
Ale zdaniem zrzeszenia nawet te najniższe ceny nadal są zbyt wysokie, ponieważ znaczący wpływają na podwyższenie kosztów podróży. W czasach przed kryzysem średni koszt biletu lotniczego w jedną stronę wynosił ok 200 dol. I taryfy się praktycznie nie zmieniły. Jeśli dodamy do tego koszt testu z kraju, gdzie cena nie została wywindowana, to robi się 290 dol. za bilet w jedną stronę. A w przypadku, gdy testy muszą zostać wykonane dwukrotnie — przed wylotem i po wylądowaniu, to kwota ta rośnie do 380 dol. Przy konieczności zrobienia dwóch testów i podróży powrotnej pierwotna kwota 400 dol. rośnie do 760 dol. A jeśli ma polecieć cała rodzina, to ceny robią się niebotyczne. W przypadku 4-osobowej rodziny samo testowanie będzie więc kosztowało 1440 dolarów. Prawie tyle, co cena biletów.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
W wyniku zderzenia dwóch towarowych pociągów w Kuźni Raciborskiej do szpitala trafił jeden z maszynistów. Drugiemu nic się nie stało. Jak podała śląska policja, do wypadku doszło ok. 1.30 w nocy.
Teorie spiskowe o szczepieniach wciąż mają się w Polsce dobrze. Problem w tym, że unikający szczepień naraża nie tylko siebie. Czy szef może kazać się zaszczepić?
Obowiązkiem pracodawców jest ochrona życia i zdrowia pracowników. Czy w zakresie tego obowiązku firma może wymagać szczepienia, pytać o nie albo zwolnić za jego brak?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Brak stałych wpływów i zleceń oraz szybko rosnące koszty prowadzą do popadania firm w długi i coraz słabszej sytuacji finansowej sektora.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas