Aktualizacja: 29.03.2021 06:25 Publikacja: 29.03.2021 06:20
Foto: AFP
Ever Given blokował Kanał Sueski od 23 marca.
Obecnie na przepłynięcie przez kanał oczekuje co najmniej 369 statków - w tym dziesiątki kontenerowców i tankowców.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 4 na 5 lutego rosyjskie drony atakowały m.in. Kijów i Charków. W Charkowie doszło do eksplozji, alarm powietrzny w Kijowie trwał prawie sześć godzin.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Donald Trump mówi, że chce zawrzeć umowę, na mocy której Ukraina będzie dostarczać USA metale ziem rzadkich w zamian za otrzymywaną od Stanów Zjednoczonych pomoc.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Donald Trump zapowiada rozmowy i negocjacje z Rosją i Ukrainą, których celem ma być zakończenie wojny.
„UNHRC stale wykazuje uprzedzenia wobec Izraela, skupiając się na nim niesprawiedliwie i nieproporcjonalnie podczas obrad" - brzmi uzasadnienie decyzji prezydenta Stanów Zjednoczonych. Donald Trump zdecydował też o zakończeniu finansowania UNRWA.
AfD stara się wtrącać w sprawy Polonii w Niemczech - ostrzega Thorsten Klute, polityk SPD z Nadrenii Północnej-Westfalii, w najnowszym odcinku podcastu „Globalny Chrząszcz”.
Przychody zarządu Kanału Sueskiego zmalały w tym roku o połowę z powodu napięcia na Morzu Czerwonym (ataki Huti) — ogłosił prezydent Egiptu
Tranzyt towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu dwóch miesięcy o 45 procent. Ataki jemeńskich Huti zakłóciły i tak już mający problemy transport morski.
W motoryzacji szykuje się nowy kryzys. Przyczyną zaczynają być problemy z dostawami części i komponentów do produkcji.
Po wycofaniu się armatorów z przejścia przez Morze Czerwone i Kanał Sueski, giganci motoryzacyjni i odzieżowi już odczuwają opóźnienia w dostawach towarów i komponentów. To przełoży się na zastoje w fabrykach w Europie i wzrost cen importowanych towarów.
Zarząd Kanału Sueskiego odnotował spadek o 40 proc. wpływów z opłat za korzystanie z tego szlaku przez statki z powodu ataków rebeliantów Huti na Morzu Czerwonym.
Odbiorcy i nadawcy morskich przesyłek muszą przygotować się na słone dopłaty spowodowane atakami na Morzy Czerwonym.
Rakietowy ostrzał statków już podwoił ceny transportu kontenera z Azji do Europy i to nie koniec złych wiadomości dla importerów i nadawców.
Najwięksi przewoźnicy zaczynają unikać wysyłania statków przez Kanał Sueski. A Rosjanie wręcz przeciwnie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas