Aktualizacja: 13.08.2019 05:40 Publikacja: 13.08.2019 05:40
Foto: 123RF
Zasady dokonywania doręczeń w postępowaniu administracyjnym zostały określone w art. 44 kodeksu postępowania administracyjnego (k.p.a.). Zgodnie z § 4 tego artykułu doręczenie uważa się za dokonane z upływem 14 dni jeżeli zostało ono pozostawione w placówce pocztowej, jeżeli dokonywane było za pośrednictwem operatora pocztowego i adresat pisma nie odebrał go w tym terminie. Jest to domniemanie doręczenia na skutek tzw. „podwójnej awizacji". Domniemanie to ma charakter domniemania wzruszalnego i może zostać obalone przez stronę w toku postępowania administracyjnego lub w postępowaniu sądowoadministracyjnym.
Prezydent Andrzej Duda ogłosił, że wprowadzona zostanie żałoba narodowa w związku ze śmiercią papieża Franciszka...
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił kolejną skargę na decyzję Rzecznika Praw Pacjenta, tym razem...
Nakaz odbierania prawa jazdy dożywotnio i na wszystkie rodzaje pojazdów, w sytuacji popełnienia przestępstwa z a...
Po dwóch trudnych latach dla doradców podatkowych wróciły dobre czasy. Rosną przychody większości firm. Ich klie...
Mężczyzna, który wraz z partnerką zdecydował się na skorzystanie z usług kliniki in vitro i zamrożenie zarodka,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas