- Oddaliśmy Służbę Cywilną w dobre ręce – powiedziała szefowa rządu.

- Mam nadzieję na odbudowanie zaufania społecznego do Służby Cywilnej – powiedziała Claudia Torres-Bartyzel.

Claudia Torres-Bartyzel (ur. 1964) ukończyła w 1990 roku studia magisterskie w zakresie socjologii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Jest absolwentką pierwszej promocji Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, którą ukończyła z drugą lokatą. Od 1996 do 1999 roku odbywała studia doktoranckie w zakresie zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, a w latach 2004-2005 była stypendystką Komisji Fulbrighta im. H.H. Humphreya na University of Minnesota w USA.

Pracę zawodową rozpoczęła w 1993 roku na stanowisku doradcy ministra w Biurze Kadr, Szkolenia i Organizacji Urzędu Rady Ministrów. Pełniła tam również funkcję sekretarza Rady ds. kształcenia ustawicznego urzędników przy Prezesie Rady Ministrów. W latach 1995 - 1997 pracowała jako kierownik projektów szkoleniowych adresowanych do administracji rządowej w Fundacji na rzecz Rozwoju Administracji Publicznej. W styczniu 1998 roku objęła stanowisko dyrektora Departamentu Szkolenia Służby Cywilnej (od lipca 1999 roku – Departamentu Szkolenia i Rozwoju Służby Cywilnej) w utworzonym rok wcześniej Urzędzie Służby Cywilnej, które zajmowała do czasu likwidacji tego urzędu jesienią 2006 roku. W latach 1998 - 2004 była osobą zastępującą dyrektora generalnego Urzędu Służby Cywilnej, a w roku 2006 – także pełniącą obowiązki dyrektora Departamentu Rekrutacji i Selekcji w Służbie Cywilnej. W 2006 roku została powołana na stanowisko prezesa Zarządu CIECH SERVICE Sp. z o.o., które zajmowała do roku 2008. W latach 2008-2010 była dyrektorem Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Edukacji Narodowej, a od roku 2010 – dyrektorem Departamentu Funduszy Strukturalnych w MEN. Od 2013 roku kieruje także Pionem Rozwoju w Krajowej Szkole Administracji Publicznej.

Do zadań Szefa Służby Cywilnej należą między innymi: