Aktualizacja: 19.04.2025 13:58 Publikacja: 31.05.2022 10:23
Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki
Skoro po raz kolejny przez samorząd przetoczyła się dyskusja o reklamie adwokackiej i jej etycznych granicach, może warto rozprawić się z niektórymi mitami i stereotypami oraz spojrzeć prawdzie w oczy. Podczas dyskusji w izbach prawniczych co rusz ścierają się głosy konserwatystów i liberałów. Jedni twierdzą, że reklama adwokacka w amerykańskim stylu (ocierająca się o wynaturzenia dzikiego kapitalizmu) to samo zło. Inni zaś, że pozostawanie przy archaicznym zakazie to próba zawrócenia Wisły kijem. Nie jesteśmy pierwszymi ani ostatnimi, którzy nad tym deliberują. Takie debaty miało wiele krajów europejskich, a także Izrael. Jaka zaś nauka płynie z amerykańskich doświadczeń? Czy naprawdę można porównywać reklamę adwokacką z reklamą proszku do prania, jak twierdzą niektórzy?
Przypadki dwóch lekarzy i jednej notariusz pokazują, jak bardzo pobłażliwe mogą być rozstrzygnięcia w sprawach d...
Osiągnięciem politycznym jest zarówno stworzenie mody na demokrację, jak i wykorzystanie koniunktury do jej wpro...
Można być równocześnie świetnym jurystą i kiepskim prawnikiem rodzinnym.
Jeżeli sądy pobierają opłaty za prowadzenie postępowań, to powinny dokładnie informować uczestnika, jak i do kie...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
To, co dzieje się w wymiarze sprawiedliwości, jest konsekwencją zawłaszczania państwa przez zwycięskie koalicje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas