Polmlek kupuje soki Fortuna

Czołowa firma mleczarska przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 mln zł.

Publikacja: 06.07.2015 22:00

Polmlek przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 m

Polmlek przejmie zakłady i marki, które zostały Agros Novej po transakcji z Maspeksem. Zapłaci 100 mln zł.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Do podpisania umowy pomiędzy funduszem IK Investment Partners i Polmlekiem ma dojść jeszcze w lipcu 2015 r. Firma mleczarska, do której należą m.in. marki Warmia i Capresi, zapłaci za Agros Novą 100 mln zł. Umowa dotyczy zakupu zakładu i centrum logistycznego w Tymienicach oraz marek napojowych Fortuna, Pysio i Garden. Najbardziej wartościowa z nich jest Fortuna. W 2014 r. „Rzeczpospolita" wyceniła ją na 46,6 mln zł.

Firmy nie komentują informacji o transakcji. Marek Sypek, prezes Agros Novej, przyznaje jednak, że trwa proces sprzedaży części biznesu, której pod koniec 2014 r. nie kupiła grupa Maspex. Przejęła ona większą część Agros Novej, w tym marki Łowicz i Kotlin. Pod koniec maja 2015 r. na zawarcie tej transakcji zgodził się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni