Nastroje gastronomów słabe, ale lokali przybywa. Skąd ta reaktywacja?

Mimo pesymistycznego nastawienia w branży firmy gastronomiczne nie rezygnują z rozwoju. W pierwszym półroczu przybyło aż 1,7 tys. lokali. Najdynamiczniej rozwijają się punkty mobilne.

Publikacja: 09.08.2023 03:00

Nastroje gastronomów słabe, ale lokali przybywa. Skąd ta reaktywacja?

Foto: Adobe Stock

W letnie weekendy, gdy jest ładna pogoda, warszawskie bulwary nad Wisłą kipią życiem. Przewalają się tam tłumy spacerowiczów korzystających głównie z przenośnych restauracji i food trucków, do których ustawiają się długie kolejki. – Czasami po godzinie 22 można zamawiać już tylko dodatki, wszystko znika – słychać w kolejce.

To, co dzieje się na bulwarach, pokazuje, że rynek gastronomiczny zmienia się w stronę oferty mniej przypominającej klasyczne jedzenie poza domem, za to bardzo zróżnicowanej smakowo. Widać to także w danych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Przemysł spożywczy
Producent popularnych lodów oskarża Unilever: Chcą nas uciszyć
Przemysł spożywczy
Japoński rząd uwalnia rezerwy ryżu. Ceny rosną dramatycznie, ryż znika ze sklepów
Przemysł spożywczy
Polska wódka zajmuje miejsce rosyjskiej
Przemysł spożywczy
Świetlana przyszłość kartonowej butelki. Może zwiększyć eksport wina z Francji
Przemysł spożywczy
Jeszcze więcej plastiku. Taka może być odpowiedź Coca-Coli na cła