Aktualizacja: 19.02.2025 06:07 Publikacja: 08.08.2023 12:23
Rynek rośnie wyłącznie dzięki coraz wyższym cenom, jednak ilościowo wciąż kupujemy mniej niż rok wcześniej
Foto: Adobe Stock
Według danych NielsenIQ wartość koszyka FMCG (produkty spożywcze i chemiczne) za skumulowane 12 miesięcy do końca czerwca 2023 r. wyniosła 263,5 mld zł, co oznacza 15,2 proc. wzrostu wartościowego rdr. Firma podkreśla, że wynika to ze wzrostu cen. Jeśli chodzi o sprzedaż ilościową, ogólnie dla całego koszyka FMCG widać stagnację, natomiast dla kategorii spożywczo-napojowych widać spadek o 1,3 proc.
- Obecna sytuacja faworyzuje sieci handlowe które mogą pozwolić sobie na oferowanie atrakcyjnych promocji, co pogłębia konsolidację rynku, przede wszystkim kosztem najbardziej niezależnego handlu, który nie zawsze był w stanie oprzeć się rosnącym kosztom prowadzenia biznesu - mówi Karolina Zajdel, dyrektor zarządzający NielsenIQ w Polsce. - Spodziewamy się w niedługim czasie powrotu na ścieżkę wzrostu pod kątem sprzedaży ilościowej. Konsumenci bardziej optymistycznie patrzą na obecną sytuację niż pół roku temu. Zachowania oszczędnościowe pozostaną jednak z nami - dodaje.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
Dzięki Sprinterowi Mercedes zrewolucjonizował świat samochodów dostawczych. Teraz furgonetka świętuje swoje urodziny. Przyglądamy się jej historii.
Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Deklaracje MON o ewentualnej zbrojeniowej spółce joint venture dotyczą produkcji amunicji do zestawów Himars. Ale droga do budowy takiego zakładu jest długa i kręta. Teraz piłka jest po stronie Amerykanów.
Paulina Janusz-Twardowska została dyrektor zarządzającą „Wieści Rolniczych”, miesięcznika należącego do RP Digital, pomiotu zależnego od Gremi Media SA. Menadżerka pokieruje też pracami portalu wiescirolnicze.pl.
Belgijsko-amerykańska projektantka Diane von Furstenberg chce powalczyć o serca i portfele pokolenia Z w Europie. Ma jej w tym pomóc współpraca z firmą Zalando. Niemiecki potentat w świecie mody będzie wyłącznym dystrybutorem projektów Diane von Furstenberg na naszym kontynencie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas