Chleb sprzedawany na kromki. Bieda, oszczędność czy ekologia?

Oferta przemyskiej piekarni wywołała spore poruszenie. Jedni klienci porównują to do „ciężkich czasów, jak sprzed wojny”, inni chwalą za możliwość dopasowania ilości chleba do swoich potrzeb.

Publikacja: 20.04.2023 16:52

Chleb sprzedawany na kromki. Bieda, oszczędność czy ekologia?

Foto: Adobe Stock

Niewinne w sumie zdjęcie na facebookowym profilu mieszkanki Przemyśla wywołało całkiem spore poruszenie. Umieszczono bowiem na nim witrynę jednej z przemyskich piekarni, która zachwala, że ma „w sprzedaży chleb na kromki”. Zdjęcie szybko zauważyły media, które podchwyciły temat. A w dyskusjach pojawia się kilka stanowisk, co do przyczyn zjawiska oraz tego, czy jest ono normalne czy nie. 

Część komentujących uważa, że oferta sprzedaży chleba na kromki to efekt „drożyzny” i wynika z faktu, że społeczeństwo biednieje. A chleb na kromki był „przed wojną”. Przy czym chodzi oczywiście o II wojnę światową, kiedy w Polsce faktycznie większość społeczeństwa była bardzo biedna i nawet zapałki dzielono na kilka. Inni uważają, że taka oferta to fantastyczny pomysł dla osób samotnych czy spożywających niewiele chleba, dla których to idealny sposób by zawsze mieć świeże pieczywo i nie marnować resztek. W rozmowie z „Gazetą Wyborczą” piekarnia przyznała, że ma na przykład klientkę, która kupuje codziennie „piętkę i jedną kromeczkę od piętki”, bo tyle jej wystarcza na śniadanie.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje