Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Zmniejszanie wagi produktów nie jest zjawiskiem nowym, jednak przy tak mocno rosnących cenach zdecydowanie przybrało na sile – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego.

Publikacja: 31.01.2023 11:50

Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Foto: Adobe Stock

Ostatnim przebojem jest ponowne zmniejszenie wagi opakowania Ptasiego Mleczka, ale zjawisko tzw. downsizingu widać w zasadzie wszędzie.

Zdecydowanie tak i jest to trend, który ma swoje jasne i ciemne strony. Z jednej strony konsument ma poczucie, że nie przepłaca, ponieważ cena jednostkowa się nie zmieni. To oczywiście pozorne, ponieważ realnie dostaje przecież mniej produktu za taką samą cenę, jednak najwidoczniej większości osób to odpowiada. Można powiedzieć, że kupujemy oczami, bazując na przyzwyczajeniach i niespecjalnie sprawdzamy dokładnie, ile co waży i jaką ma objętość.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji