Nestlé: 2,7 mld zł na polskie surowce

W latach 2012-2013 Nestlé wydało w Polsce ponad 2,7 mld zł na surowce od krajowych dostawców. To ponad 70 proc. budżetu zakupowego firmy w tym czasie.

Publikacja: 24.11.2014 14:06

Nestlé: 2,7 mld zł na polskie surowce

Foto: Bloomberg

Kwota ta trafiła do ponad 6 tys. polskich dostawców firmy - wynika z najnowszego raportu „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce".

Należąca do szwajcarskiego giganta spożywczego spółka podaje w niż również, że w naszym kraju pozyskuje od lokalnych dostawców aż od 50 do 70 proc. surowców i opakowań. „Utrzymania udziału surowców z Polski w produkcji Nestlé Polska jest jednym z priorytetów Strategii Tworzenia Wspólnej Wartości, czyli społecznej odpowiedzialności firmy na lata 2014 – 2016." – informuje firma.

W 2012 roku Nestlé Polska rozpoczęło projekt „Burak z polskich pól", którego celem jest pozyskiwanie buraka jedynie od polskich rolników, przy jednoczesnym wdrażaniu w gospodarstwach dostawców standardów zrównoważonego rolnictwa. Efekt? W latach 2012-2013 Nestlé zakupiło w Polsce 2 tys. ton suszonego ekstraktu buraka ćwikłowego i zainwestowało w ten projekt ponad 90 tys. złotych. Buraki wykorzystywane są przez firmę do produkcji barszczu pod należącą do niej marką Winiary.

Z kolei do produkcji płatków śniadaniowych Nestlé firma wykorzystuje się głównie lokalną mąkę z Młyna Szczepanki. Nestlé szacuje, że do końca 2014 r. 50 proc. mąki pszennej typu 1500, kluczowego surowca w produkcji płatków śniadaniowych, pochodzić będzie właśnie z tego zakładu.

Firma zapewnia, że w 2013 roku 100 proc. świeżych owoców i warzyw w produktach marki Gerber z zakładu w Rzeszowie pochodziło od polskich rolników. Były to m.in. marchew, dynia i jabłka.

„Ponieważ te produkty muszą spełniać wyjątkowo restrykcyjne wymogi, jakie nakładane są na żywność dla niemowląt i dzieci osiągnięcie wysokiej jakości jest możliwe jedynie dzięki długotrwałej współpracy zarówno z rolnikami, jak i z ośrodkami naukowymi." – czytamy w informacji prasowej Nestlé.

Właściciel Winiar zaznacza, że dla swoich dostawców corocznie organizuje szkolenia prowadzone wspólnie z naukowcami z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, podczas których rolnicy mogą zapoznać się z najnowszymi badaniami i technikami dotyczącymi uprawy i ochrony roślin. Dodatkowo pomaga im wprowadzać światowe standardy jakości, a także prowadzi analizy gleb, regularne audyty oraz badania, w wyniku których wspólnie z rolnikami opracowuje rozwiązania poprawiające jakość i wydajność ich produkcji.

Kwota ta trafiła do ponad 6 tys. polskich dostawców firmy - wynika z najnowszego raportu „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce".

Należąca do szwajcarskiego giganta spożywczego spółka podaje w niż również, że w naszym kraju pozyskuje od lokalnych dostawców aż od 50 do 70 proc. surowców i opakowań. „Utrzymania udziału surowców z Polski w produkcji Nestlé Polska jest jednym z priorytetów Strategii Tworzenia Wspólnej Wartości, czyli społecznej odpowiedzialności firmy na lata 2014 – 2016." – informuje firma.

Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego