Aktualizacja: 09.03.2025 03:50 Publikacja: 30.12.2024 04:40
Foto: Adobe Stock
Blisko 400 km nowych szybkich dróg zostanie włączonych do ruchu w 2025 r. „Rzeczpospolita” dotarła do pełnego wykazu odcinków, jakie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje udostępnić kierowcom w nadchodzących 12 miesiącach. To m.in. cztery fragmenty autostrady A2 w kierunku wschodniej granicy kraju, trzy odcinki drogi ekspresowej S1 na południu w stronę granicy ze Słowacją, trzy odcinki ekspresówki S6 biegnącej wzdłuż Wybrzeża, obwodnica Trójmiasta, a także szesnaście obwodnic mających wyprowadzić ruch tranzytowy z mniejszych miast.
Dla części specjalistów znalezienie pracy może być w 2025 r. większym wyzwaniem niż dotychczas. Potrzebna im będzie większa elastyczność.
Lista kandydatów, którzy w kolejnych miesiącach poczują się królami rynku pracy, jest teraz krótsza niż przed rokiem.
Tak jak wyniki wewnętrznych wyborów mogą zdecydować o kształcie sceny politycznej w wieloletniej perspektywie, tak i wybory prezydenckie wpłyną na poszczególne partie oraz pozycję ich liderów.
Wybory szefa Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) mogą wprowadzić świat sportu na nowe tory, ale bardziej prawdopodobne, że niemal wszystko zostanie po staremu.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Kierowcy dostaną w 2025 roku nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. To dwuipółkrotnie więcej niż przed rokiem. Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: od 2025 roku po 20 mld zł rocznie.
Drogowcy rozpoczęli kolejny pomiar ruchu. Najbardziej zatłoczone drogi to S8 i S2 w Warszawie, S86 i A4 w Katowicach, A4 na obwodnicy Krakowa, S6 w Trójmieście, A2 na obwodnicy Poznania oraz autostradowa obwodnica Wrocławia A8.
Ogłoszony pięć lat temu i wart 28 mld zł program budowy 100 obwodnic, przyniósł do tej pory wyjątkowo skromne efekty.
Biegnąca nowym śladem droga ekspresowa S1 pozwoli bez korków dojechać do miejscowości Podbeskidzia.
Deficyt unijnego budżetu zmusza Brukselę do zmian, które ograniczą suwerenność państw i dadzą KE narzędzia do daleko idącej ingerencji. Nowe pomysły mogą znacząco ograniczyć fundusze na modernizację polskiej infrastruktury.
Wadliwe naliczanie opłat drogowych eToll zmusiło KAS do wprowadzanie korekt opłat uiszczonych przez firmy od początku działania systemu.
Przed podjęciem decyzji o zakupie nieruchomości, należy przeprowadzić badanie jej stanu prawnego. Konieczna jest także weryfikacja czy nieruchomość będzie mogła być zabudowana zgodnie z planami inwestora.
GDDKiA rozpoczęła Generalny Pomiar Ruchu 2025. Akcja pomiarowa odbywa się co 5 lat i ma na celu pozyskanie danych dotyczących natężenia ruchu na drogach krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas