Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Adam Weintrit, geodeta, nawigator, kapitan żeglugi wielkiej z Akademii Morskiej w Gdyni

Publikacja: 30.12.2015 18:35

Przekopanie Mierzei Wiślanej to praca na krótko

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: W przyszłym roku mogą ruszyć prace związane z przekopaniem Mierzei Wiślanej. To nie pierwsze podejście do tego projektu. Czy taka inwestycja jest nam w ogóle potrzebna?

prof. Adam Weintrit: Wszystko zależy od tego, jak w naszym kraju będzie się rozwijała żegluga śródlądowa. Przekopanie się przez Mierzeję Wiślaną spowodowałoby ponowne uruchomienie portu w Elblągu, który kiedyś miał większe znaczenie niż dziś. Jeśli faktycznie budowa miałaby dojść do skutku, to ważny byłby też rozwój sieci kolejowej i drogowej, żeby rozładunek statków w Elblągu miał sens. Dzięki przekopaniu mierzei moglibyśmy się uniezależnić od Rosji, która twierdzi, że Cieśnina Piławska należy do niej. A jest to sprzeczne z prawem międzynarodowym. Ale Polska tego tematu nie podnosiła, bo znaczenie Elbląga nie było aż tak duże.

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Polityka
Spór o rocznicę koronacji Chrobrego. Hołownia kwituje propozycje Kaczyńskiego i Tuska: To nie temat na żarty
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Polityka
Sąd stwierdził, że komisja ds. Pegasusa nie chciała przesłuchać Zbigniewa Ziobry
Polityka
Rekonstrukcja rządu nie będzie łatwa. Znamy kulisy
Polityka
Prof. Antoni Dudek: Mentzen trudniejszy dla Trzaskowskiego niż Nawrocki
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Polityka
Estera Flieger: Tusk nie widzi potrzeby świętowania tysięcznej rocznicy koronacji Bolesława Chrobrego
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście