Zdobywczyni czterech brytyjskich nagród filmowych BAFTA, czterech Złotych Globów i worka wyróżnień krytyków, do Oscara była nominowana ośmiokrotnie, a statuetkę odebrała dwa razy – za role w „Aviatorze” i „Blue Jasmine”. Potrafi zagrać wszystko. Była na ekranie królową Elżbietą I i Katharine Hepburn, zakonnicą, lesbijką, wielką dyrygentką i lekarką, komiksową bojowniczką i królową elfów. Występowała w blockbusterach i obrazach skromnych, ale również w teatrze.
Jej wizerunek, jako jednej z czterech przedstawicielek przemysłu filmowego – razem z Nicole Kidman, Geoffreyem Rushem i Russellem Crowem, pojawił się na australijskich znaczkach pocztowych.
Czytaj więcej
Przygotowując ten film, nie mieliśmy ambicji, by wygrywał światowe festiwale. Największą nagrodą będą dla nas pełne sale kinowe i wzruszenie widzów - mówi Xawery Żuławski, reżyser filmu „Kulej. Dwie strony medalu”.
Cate Blanchett jest też żoną i matką czwórki dzieci. Swoją popularność wykorzystuje, działając na rzecz uchodźców, upomina się o prawa osób LGBT. Choć nigdy nie potępiła publicznie Weinsteina czy Woody’ego Allena, wspiera akcję #metoo. I, ku zdziwieniu dziennikarzy, skromnie mówi o sobie, że należy do klasy średniej. Podczas ostatniego festiwalu canneńskiego takim stwierdzeniem wywołała burzę, zaczęto jej wypominać, że wartość netto jej majątku wyceniana jest na 95–140 mln dol., więc opowieści o klasie średniej są – delikatnie mówiąc – niewiarygodne. Ale australijscy socjologowie bronią swojej rodaczki, przypominając, że w ich kraju inaczej określa się społeczną pozycję. Ona sama zaś odpowiada, że o przynależności społecznej bardziej od pieniędzy świadczą tradycja i wyznawane wartości.
Cate Blanchett przewodniczącą jury głównego na festiwalu EnergaCAMERIMAGE. Ale zaprasza też do Centrum Sztuki Współczesnej
Jej kilkanaście wcieleń można właśnie oglądać w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Pokazywane z okazji festiwalu EnergaCAMERIMAGE „Manifesto” to przedsięwzięcie przygotowane przez Juliana Rosenfeldta – artystę słynącego z wyrafinowanych panoramicznych instalacji wideo. Światowa premiera odbyła się w grudniu 2015 r. w Australijskim Centrum Ruchomego Obrazu. Potem ta filmowa instalacja zwiedziła wiele muzeów na całym świecie. 130-minutowa, wieloekranowa rejestracja Rosenfeldta jest opowieścią o najważniejszych manifestach artystycznych i filozoficznych XX wieku. I popisem aktorskim Cate Blanchett, która wciela się w 13 postaci – m.in. punkową wokalistkę, telewizyjną spikerkę, gospodynię domową, naukowczynię i bezdomnego mężczyznę.