Reklama
Rozwiń

„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Na fenomen serii gier „Halo” warto spojrzeć jak na niezwykłe zjawisko w historii idei.

Publikacja: 08.11.2024 11:15

„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Foto: materiały prasowe

9 listopada 2004 roku świat elektronicznej rozrywki zmienił się na zawsze. Tego dnia premierę miało „Halo 2”, druga część wpływowego cyklu gier z gatunku strzelanek pierwszoosobowych (FPS – first person shooter, gra symulująca walkę z perspektywy pierwszej osoby, oczu bohatera). Jako kontynuacja „Halo: Combat Evolved”, przeboju z roku 2001 i najbardziej wpływowej gry na konsolę Xbox pierwszej generacji, „Halo 2” nie było tak wielką rewolucją techniczną ani nie stworzyło fantastycznego uniwersum. Było jednak przełomem, jeśli chodzi o sposób opowiadania historii, w niepoważnym, zdałoby się, medium.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Plus Minus
Konsumpcjonistyczny szał: Boże Narodzenie ulubionym świętem postchrześcijańskiego świata
Plus Minus
Kompas Młodej Sztuki 2024: Najlepsi artyści XIV edycji
Plus Minus
„Na czworakach”: Zatroskany narcyzm
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Plus Minus
„Ciapki”: Gnaty, ciapki i kostki
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku