„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Na fenomen serii gier „Halo” warto spojrzeć jak na niezwykłe zjawisko w historii idei.

Publikacja: 08.11.2024 11:15

„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Foto: materiały prasowe

9 listopada 2004 roku świat elektronicznej rozrywki zmienił się na zawsze. Tego dnia premierę miało „Halo 2”, druga część wpływowego cyklu gier z gatunku strzelanek pierwszoosobowych (FPS – first person shooter, gra symulująca walkę z perspektywy pierwszej osoby, oczu bohatera). Jako kontynuacja „Halo: Combat Evolved”, przeboju z roku 2001 i najbardziej wpływowej gry na konsolę Xbox pierwszej generacji, „Halo 2” nie było tak wielką rewolucją techniczną ani nie stworzyło fantastycznego uniwersum. Było jednak przełomem, jeśli chodzi o sposób opowiadania historii, w niepoważnym, zdałoby się, medium.

Pozostało 97% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Marcin Napiórkowski: Chcę Polski, która uczy się na błędach
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Plus Minus
Estera Flieger: Jaka Polska jest warta poświęceń?
Plus Minus
Giną wrogowie Izraela. Czy poza zemstą Tel Awiw osiąga inne cele?
Plus Minus
Mariusz Cieślik: Marsz, marsz, marsz
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Plus Minus
„Niezwyciężony” Lema. Niech w końcu weźmie się do niego Hollywood
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni