Kataryna: Aborcyjny biznes robiony kosztem kobiet

Planned Parenthood: „Choć aborcja jest zdrowym i potrzebnym zabiegiem, antyaborcyjni fanatycy od długiego czasu stygmatyzują ją przez niewłaściwe przedstawianie płodów i ciąży. Szanujemy artystyczną wolność, jednak fałszywe obrazy służą jedynie wzmocnieniu dezinformacji i utrwalają piętno wokół zdrowia reprodukcyjnego. Każdy wynik ciąży – zwłaszcza aborcja – powinien być przedstawiany z wyczuciem, autentycznie i dokładnie. Mamy wiele do zrobienia, aby każdy, kto dokonał aborcji, mógł zobaczyć siebie na ekranie. Szkoda, że twórcy »Blondynki« postanowili przyczynić się do propagandy antyaborcyjnej i stygmatyzować decyzje dotyczące ludzkiego zdrowia”.

Publikacja: 14.10.2022 17:00

Kataryna: Aborcyjny biznes robiony kosztem kobiet

Foto: materiały prasowe

Potentat przemysłu aborcyjnego jest oburzony na niewłaściwe pokazanie aborcji w filmie o Marilyn Monroe. Niewłaściwość polega na tym, że zamiast – zgodnie z preferowaną narracją – odczuwać ulgę, szczęście i dumę po dokonanym zabiegu, bohaterka odczuwa żal, a sceny aborcji prześladują ją w sennych koszmarach. A ponieważ rozmawiając ze swoim nienarodzonym dzieckiem, wyobraża je sobie nie jako bezkształtny zlepek komórek, ale w pełni rozwinięty płód, bardzo utrudnia przedstawianie aborcji jako moralnie neutralnego zabiegu usunięcia z macicy niechcianej przez jej posiadaczkę pasożytniczej narośli.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Plus Minus
Co można wyczytać z priorytetów prezydencji przygotowanych przez polski rząd? Niewiele
Plus Minus
Po co organizowane są plebiscyty na słowo roku? I jakie słowa wygrywały w innych krajach
Plus Minus
Gianfranco Rosi. Artysta, który wciąż ma nadzieję
Plus Minus
„Rozmowy o ludziach i pisaniu”. Dojmujące milczenie telefonu w domu
Plus Minus
„Trojka” Izabeli Morskiej. Tożsamość i groza w cieniu Rosji