Jordan to marka - spór o chiński znak towarowy

Chiński Ludowy Sąd Najwyższy uznał, że chiński producent odzieży i sprzętu sportowego Qiaodan Sports musi przestać używać znaków oznaczających nazwisko Michaela Jordana (po chińsku czyta się to Qiaodan).

Aktualizacja: 17.12.2016 11:11 Publikacja: 17.12.2016 05:00

Jordan to marka - spór o chiński znak towarowy

Foto: 123RF

Sprawa ma korzenie sięgające jeszcze lat 90. XX wieku, gdy Nike i sportowiec wchodzili na chiński rynek. Zarejestrowano wtedy jako znak towarowy tylko anglojęzyczną wersję nazwiska koszykarza. Dzięki temu Qiaodan mogło później nie tylko dość swobodnie używać chińskiej wersji nazwiska jako marki, ale nawet przechwyciło prawa do używania charakterystycznej sylwetki Jumpmana.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Emerytury samozatrudnionych będą głodowe
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Opinie Prawne
Gawroński, Biernatowski: Odpowiedzialność menedżerów – prawo do informacji
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Cenzura internetu, czyli zabawa małpy z brzytwą
Opinie Prawne
Michał Długosz: O co chodzi z prawem do swobodnej wypowiedzi i nową cenzurą
Materiał Promocyjny
7 powodów, dla których warto przejść na Małą Księgowość
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Wykształcenie ministry Kotuli, czyli klątwa Kwaśniewskiego
Materiał Promocyjny
Compliance Summit 2025