Szwajcarski sąd: "Lubię to" na Facebooku może być przestępstwem

Używanie przycisków "Polub" i "Udostępnij" na Facebooku do propagowania skrajnie prawicowych lub antysemickich treści może być przestępstwem, jeśli informacja dzięki temu informacje te trafią do osób trzecich, które nie obserwują profili umieszczających takie treści - orzekł Szwajcarski Sąd Federalny.

Aktualizacja: 20.02.2020 13:10 Publikacja: 20.02.2020 12:57

Szwajcarski sąd: "Lubię to" na Facebooku może być przestępstwem

Foto: stock.adobe.com

arb

Sąd podtrzymał orzeczenie ws. grzywny nałożonej przez sąd w Zurychu na mężczyznę, który "powtarzał zniesławiające informacje". Sąd Federalny orzekł, że używanie przycisków "Lubię to" i "Udostępnij" na Facebooku sprawia, że zwiększa się widoczność materiału, a przez to przyczynia się do rozpowszechniania się danej treści w mediach społecznościowych.

W sprawie, której dotyczył wyrok, materiały "polubione" i "udostępnione" przez oskarżonego dotarły do osób, które nie obserwowały profili pierwotnie udostępniających te informacje. To z kolei oznacza, że mężczyzna był odpowiedzialny za rozpowszechnianie skrajnie prawicowych i antysemickich treści.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Materiał partnera
Technologie kwantowe: nauka tworzy szanse dla gospodarki
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni