Reklama
Rozwiń

Branża nieruchomości wychodzi poza sam biznes

Tegoroczne targi w Cannes pokazały, w jaki sposób zmienia się branża nieruchomości. Liczy się już nie tylko stopa zwrotu z inwestycji. Kluczowe jest również spełnienie przez projekt parametrów zrównoważonego rozwoju, kwestie społeczne, wpływu na kształtowanie przestrzeni oraz podnoszenia jakości życia.

Prywatne akademiki to sektor przyszłości

Otwieramy nową platformę z ofertą prywatnych akademików, gdyż mamy tutaj doświadczenie i kompetencje, a także jesteśmy przekonani o dobrych perspektywach rozwoju sektora. Inne nasze platformy działają bardzo skutecznie i aktywnie, nawet tam gdzie w tej chwili rozwój przebiega wolniej, na przykład w przypadku powierzchni biurowej – mówi Maciej Dyjas, partner zarządzający Griffin Capital Partners.

Zrównoważony rozwój odmieniany przez wszystkie przypadki

Jednym z naczelnych tematów tegorocznego MIPIM było ESG i zrównoważony rozwój w branży nieruchomości. W wymiarze regionów, miast, ich dzielnic oraz konkretnych projektów deweloperskich i budynków. Kwestie zrównoważonego rozwoju są traktowane na tyle poważnie, że bez ich uwzględnienia żaden projekt nie ma szans na rynku.

Jak ożywić centra miast?

Centra wielu metropolii opustoszały w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. W Cannes bardzo mocno dyskutowano: jak przywrócić tam życie i jak sprawić, żeby do centrów wrócili mieszkańcy?

Pomorze stawia na półprzewodniki

Sektor półprzewodników jest jedną z najważniejszych branż na świecie. W ramach zmiany funkcjonowania łańcuchów dostaw coraz większą uwagę kieruje na produkcję w Europie. Chcemy, aby Pomorze odegrało tutaj istotną rolę, pierwsze jaskółki już są - mówi Mikołaj Trunin, zastępca dyrektora Invest in Pomerania.

Gdynia to nie tylko branża morska

Bardzo skutecznie staramy się w Gdyni zapewnić jak najwyższą jakość życia. Doceniają to inwestorzy, dlatego nasze miasto nie będzie się rozwijać wyłącznie dzięki biznesowi związanemu z morzem, ale także na przykład dzięki prężnie rozwijającemu się sektorowi IT – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Mocna polska obecność

Polskie miasta, regiony i firmy są bardzo mocno widoczne w Cannes. Inwestorzy podkreślają, że nasz kraj to nie tylko miejsce na biznes. Liczy się również rosnąca jakość życia i wysoki poziom bezpieczeństwa. To przyciąga nowe projekty.

Skuteczna promocja województwa

Udaje nam się przyciągać inwestorów dzięki podległej Agencji Rozwoju Pomorza organizacji Invest in Pomerania. Mamy nową strategię, w której wskazujemy na najbardziej atrakcyjne sektory biznesowe na Pomorzu. A sam region zyskuje coraz większe uznanie, co odzwierciedliły rankingi ogłoszone podczas MIPIM – mówi Piotr Ciechowicz, wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza

Jak wspomóc inwestorów na Pomorzu?

Atrakcyjnych terenów inwestycyjnych dosyć szybko ubywa, ale jesteśmy w stanie zaproponować inwestorom obszary, które spełnią ich wysokie wymagania, a także wspomóc w procedurze uzyskania pomocy publicznej – mówi Paula Tęcza, project manager w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Jakie są filary rozwoju Gdańska

Gdańsk staje się miastem coraz bardziej przyjaznym od strony komunikacyjnej, zarówno pod względem transportu zbiorowego jak i na przykład rowerowego. To jeden z filarów naszej strategii, który bardzo liczy się dla inwestorów - mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydent Gdańska.

Gdańsk stawia na rozwój południowych części miasta

Dzięki rozbudowanej Pomorskiej Kolei Metropolitarnej południe Gdańska uzyska ogromny potencjał. Chcemy tym rejonem zainteresować inwestorów także podczas targów MIPIM - mówi Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Z jaką oferta do Cannes przyjeżdżają mniejsze polskie miasta

Nasze miasto staje się coraz bardziej przyjazne dla mieszkańców. I pod tym kątem je zmieniamy. W dodatku mamy doskonałe położenie pod względem komunikacyjnym. A w Cannes oferujemy atrakcyjne działki - mówi Janusz Wróbel, burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

MIPIM 2024: świat wielkich transakcji, ESG i dyskusji nad rozwojem miast

Tegoroczne targi MIPIM w Cannes to jak zwykle przede wszystkim wielki biznes: duże projekty, poszukiwanie atrakcyjnych inwestycji oraz źródeł ich finansowania. Ale w merytorycznej części targów dominują inne tematy - przede wszystkim zrównoważony rozwój oraz jakość życia w miastach.

MIPIM, czyli targi nieruchomości i doświadczeń

12 marca w Cannes rusza kolejna edycja najważniejszej imprezy szeroko rozumianej branży nieruchomości – tradycyjnie z mocną polską reprezentacją.

MIPIM 2024, czyli poszukiwanie strategii w czasie odwilży

W połowie marca rusza największe doroczne wydarzenie łączące świat nieruchomości, finansów i decydentów.