19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 07:21 Publikacja: 19.12.2022 18:14
Foto: Fotorzepa/J.Dudek
Park magazynowy (będą też powierzchnie biurowe) na powstać tuż przy zjeździe z autostrady A4, dwa kilometry od granicy polsko-niemieckiej. Grupa PHN i Hillwood muszą jeszcze uzyskać m.in. zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na utworzenie wspólnego przedsięwzięcia.
- Park logistyczny w Zgorzelcu to już kolejny wspólny projekt PHN i Hillwood. W ramach wcześniejszej współpracy, także w formule joint venture, wybudowano magazyny w Parzniewie o powierzchni ok. 50 tys. mkw. i w Świebodzinie o powierzchni ok. 10 tys. mkw. – podaje PHN w komunikacie. - Grupa PHN działała w sektorze logistycznym od kilku lat. Dysponujemy atrakcyjnymi gruntami w całej Polsce – mówi cytowany w komunikacie Piotr Przednowek, członek zarządu ds. rozwoju Polskiego Holdingu Nieruchomości. - Mając na uwadze dotychczasową współpracę, postanowiliśmy po raz kolejny połączyć z Hillwood naszą wiedzę i doświadczenie przy budowie parku logistycznego w Zgorzelcu.
W pierwszych trzech kwartałach mijającego roku oddano do użytku więcej powierzchni logistyczno-przemysłowej niż w jakimkolwiek pełnym roku w historii rynku – podaje Colliers.
Spółkę będącą właścicielem działki wraz z powstającym na niej magazynem firma LCube sprzedaje funduszowi zarządzanemu przez Ipopemę.
Firma DSV wynajmuje powierzchnie w kompleksie Wrocław Logistics South Hub. To największa inwestycja spółki deweloperskiej Panattoni w regionie.
Centrum dystrybucyjne w GLP Wrocław V Logistics Centre wynajmuje spółka Shein z branży e-commerce. Firma zajmie 40 tys. metrów.
Budowę obiektu o powierzchni 50 tys. mkw. na terenie parku logistycznego we Wrocławiu rozpoczyna Prologis.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas