19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 00:58 Publikacja: 15.12.2022 12:36
Foto: Mat.prasowe
Park przemysłowo-magazynowy w podrzeszowskiej Jasionce to pierwsza inwestycja LCube na polskim rynku. Kompleks zaoferuje 25,6 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Pierwszy, gotowy i skomercjalizowany już etap, to ok. 6 tys. mkw. W ubiegłym roku wprowadziła się do obiektu Grupa Ren, zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych, a także drogeria internetowa Cocolita.
Kolejny najemca, który podpisał umowę na ok. 5,1 tys. mkw. powierzchni z drugiego etapu, to firma Kartony24.eu. Druga hala będzie liczyła ponad 18,7 tys. mkw. powierzchni magazynowej i 904 mkw. biurowej.
Spółkę będącą właścicielem działki wraz z powstającym na niej magazynem firma LCube sprzedaje funduszowi zarządzanemu przez Ipopemę.
Deweloper dostał pozwolenie na budowę magazynów w Kątach Wrocławskich. Park zaoferuje niemal 44 tys. mkw. powierzchni logistycznej i przemysłowej.
Mimo wzrostu stawek najmu o 20 – 40 proc. zainteresowanie najemców obiektami logistycznymi jest wciąż bardzo duże.
W czasach galopującej inflacji rosną czynsze za biura i magazyny. Najemcy mogą jednak wynegocjować okresowe zwolnienie z płatności. Co jeszcze jest w pakietach zachęt stosowanych przez właścicieli budynków komercyjnych?
Firma DSV wynajmuje powierzchnie w kompleksie Wrocław Logistics South Hub. To największa inwestycja spółki deweloperskiej Panattoni w regionie.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas