Trzy dni w biurze, dwa dni z domu – taki model dominuje

Model hybrydowy przyjął się na dobre i wniknął do DNA pracowników biurowych – powiedziała w programie #RZECZoNIERUCHOMOSCIACH Ewelina Kałużna, szefowa zespołu ds. strategicznego doradztwa dotyczącego miejsc pracy w spółce biurowej Skanska.

Publikacja: 24.11.2022 21:24

Trzy dni w biurze, dwa dni z domu – taki model dominuje

Foto: mat. pras.

Ile osób, tyle opowieści o sposobie świadczenia pracy i korzystania z biura. Czy z badań wyłania się już jakiś ustabilizowany obraz rynku w tym zakresie?

Doświadczamy chyba historycznej zmiany, na pewno bezprecedensowej, kiedy model pracy stał się bardzo istotnym czynnikiem. Proszę mi wierzyć, kiedy dziś zapraszamy kandydata na rozmowę o pracę, to pierwsze pytanie, które on zadaje, dotyczy tego, w jakim modelu praca ma być świadczona. Odpowiedź bardzo często przesądza o przyjęciu oferty lub nie. W ostatnich badaniach widać, że model hybrydowy przyjął się na dobre. Co ważne, te badania nie są już obarczone pewnym błędem – bo wcześniej model pracy był wymuszony sytuacją, nakazami, zakazami. Odsetek osób, które pracują w modelu hybrydowym, dalej rośnie, w ciągu roku o prawie 30 pkt proc., śmiało możemy mówić, że prawie 60 proc. pracowników pracuje w ten sposób. Myślę, że gdybyśmy zapytali o wolę, o chęć pracy hybrydowej, to odsetek byłby jeszcze wyższy. Oczywiście model pracy zależy od wielu czynników, chyba taką najbardziej spektakularną branżą są menedżerowie IT – z badań wynika, że 84 proc. takich osób pracuje hybrydowo, wobec 48 proc. przed pandemią.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nieruchomości
Strabag RE stawia na recykling w Warszawie i Krakowie
Nieruchomości
Odważnym szczęście sprzyja
Nieruchomości komercyjne
Cavatina Holding przyciąga najemców do Bielska-Białej
Nieruchomości
Nowy Rynek z nowymi technologiami
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Nieruchomości
Rynek chce nowych biur
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje